خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور خبر داد:

برگزاری چهارمین المپیاد علمی دهیاران کشور همزمان با دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۸۴۸

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور از برگزاری چهارمین المپیاد علمی دهیاران کشور به صورت برخط و در بستر سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی کشور همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان مطلب فوق گفت: در شرایط سال جاری و با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای اولین بار المپیاد علمی دهیاران سراسر کشور به صورت مجازی از سوی مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی برگزار شد. 

وی در خصوص این المپیاد توضیح داد: ۲۰۷ نفر از دهیاران کشور که در آزمون‌های مکاتبه‌ای استان‌ها حائز بالاترین امتیاز شده بودند، موفق به حضور در چهارمین المپیاد علمی دهیاران کشور شدند که این میزان از مشارکت، در مقایسه با المپیادهای حضوری بسیار قابل توجه بوده است. 

وی ادامه داد: این آزمون مشتمل بر ۱۰۰ سوال در سرفصل‌های قوانین و مقررات دهیاری ها، اقتصاد روستایی، گردشگری روستایی، قوانین و مقررات مالی دهیاری و شوراها، اصول و مبانی بهداشت روستایی، ضوابط  و مقررات فنی و عمرانی، مدیریت بحران بوده است. 

جمالی نژاد در ادامه ضمن قدردانی از زحمات استانداری‌ها و دهیاران پرتلاشی که در آزمون‌های استانی و ملی، حضور و مشارکت فعال و موثر داشته‌اند، اعلام کرد که برای تمامی افرادی که بالاتر از ۶۰ امتیاز را کسب نموده‌اند طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، گواهی حضور در دوره‌های آموزشی صادرمی شود و از دهیاران برتر المپیاد  به نحو شایسته در سطوح محلی، منطقه‌ای و ملی از دهیاران  تقدیر خواهد شد. 

 وی ضمن اشاره به وظایف و ماموریتهای سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور در زمینه آموزش و توانمندسازی کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: موضوع مهم آموزش در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیتهای موجود برای ارتقاء سطح دانش شغلی و علمی کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، بایستی تلاش شود. 

جمالی نژاد اضافه کرد: تاکنون سه دوره المپیاد علمی ملی برای دهیاران کشور به صورت حضوری برگزار شده است و این المپیاد، اولین تجربه سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور در زمینه برگزاری آزمون مجازی برای دهیاری‌ها بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز