خبرگزاری کار ایران

افتتاح سه طرح محیط‌زیستی در شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۷۰۷

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از افتتاح چند طرح زیست محیطی همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، فاطمه برنا در تشریح این خبر با اشاره به اینکه طرح هایی که امروز افتتاح شد در حوزه پساب مربوط به واحدهای صنعتی و بیمارستانی بوده، افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث و به بهره برداری رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از طرحها بهره برداری از  سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستان نیکان مستقر در غرب تهران است، اظهار کرد: سیستم تصفیه فاضلاب این مجموعه از نوع SBBR با راندمان بالا بوده و خروجی پساب سیستم، مجدد بازچرخانی می شود.

برنا همچنین به ارتقاء و بهینه سازی سیستم ظرفیت تصفیه فاضلاب مرکز طبی کودکان با اعتباری بالغ بر سیزده میلیارد ریال اشاره داشت و افزود: عمکرد این تصفیه خانه مورد تایید محیط زیست بوده و  وارد مدار فعالیت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه بهینه سازی و رفع نواقص تصفیه خانه فاضلاب داروسازی لقمان از دیگر طرح های مورد بهره برداری بود، تصریح کرد: شرکت دارو سازی لقمان یکی از قدیمی ترین واحد های فعال در زمینه تولید دارو و محصولات بهداشتی است که با توجه به نوع و میزان تولید فاضلاب و پساب حاصل از فعالیت، به بهینه سازی و اصلاح سیستم نیاز داشت، با پیگیری های به عمل آمده و اعطای فرصت لازم به این واحد با اتمام عملیات اجرایی و پس از نمونه برداری و تایید خروجی، تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری رسید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر ورودی سیستم تصفیه فاضلاب این واحد به ۳۰۰ مترمکعب در شبانه روز ارتقاء یافته است و کلیه فاضلاب های صنعتی و بهداشتی را پوشش می دهد.

برنا همچنین در خصوص چگونگی و نحوه عملکرد تصفیه خانه های فاضلاب تصریح کرد: در احداث سیستم های تصفیه فاضلاب موضوع با اهمیت راهبری آن است، چرا که در صورت عدم مدیریت و نظارت صحیح بر عملکرد سیستم ضمن هدر رفت هزینه و انرژی واحد، همچنان انتقال آلودگی به محیط محفوظ و آسیب جدی برای محیط زیست است و به همین منظور می طلبد مسئولان به منظور کاهش در هزینه و جلوگیری از تبعات احتمالی با دقت و حساسیت نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

برنا بیان کرد: تبعات عملکرد غیر اصولی بیمارستان ها و مراکز درمانی با توجه به نوع فعالیت آنها چه در بخش مدیریت پسماند و چه در بخش مدیریت پساب، بسیار قابل توجه و ملاحظه بوده و انتظار سازمان حفاظت محیط زیست از این مراکز توجه همه جانبه به موضوعات محیط زیست است.

 به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۹ مورد سیستم تصفیه فاضلاب در حوزه های صنعتی و درمانی به بهره برداری رسیده است و با پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسید این تعداد به ١٢مورد می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز