خبرگزاری کار ایران

آغاز واکسیناسیون سراسری کرونا در کشور/ اولین واکسن روسی به فرزند وزیر بهداشت تزریق شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۵۳۸

وزیر بهداشت گفت:‌ با پشتکار از منابع موثق دیگر واکسن کرونا را تا اواخر بهمن وارد کشور خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» در مراسم آغاز تزریق سراسری واکسن کرونا در بیمارستان امام خمینی تهران گفت: در بین کسانی که امروز واکسن را دریافت می‌کنند، جوانی است که پزشک نیست، بلکه یک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف و از نخبگان کشور است و در اینجا حضور پیدا کرده تا بگوید، خون ما از بچه‌های دیگر کشور سرخ‌تر نیست. 

او گفت: اولین کسی که واکسن را خواهد زد، در بلوایی که درباره واکسن ایجاد شد، کسی نیست جز فرزند وزیر بهداشت کشور و این اثبات این ادعا است که جان و مال و آبرو و وجود خود را آورده‌ایم که برای مردم این کشور نثار کنیم.

نمکی ادامه داد: انشاله با پشتکار در آینده نزدیک از منابع موثق دیگر واکسن را تا اواخر بهمن  وارد می‌کنیم. افراد بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای و گروه‌های هدف دیگر در برنامه واکسیناسیون قرار دارند و به ۷۰ درصد پوشش واکسیناسیون دست پیدا خواهیم کرد. امیدواریم در بهار آینده امکان تزریق واکسن ملی را داشته باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در ۶۳۵ بیمارستان اولین تزریق واکسن امروز انجام می‌شود، گفت: ما مفتخریم قبل از شروع ۲۲ بهمن واکسیناسیون را در ۶۳۵ بیمارستان دولتی، خصوصی و خیریه برای بخش‌های کرونا شروع می‌کنیم.

وی ادامه داد: گرچه ما با دست‌های بسته در این اقیانوس شنا کردیم، اما برای انتخاب بهترین‌ها برای مردم کشور، چشم‌های باز داشتیم و همانطور که برخی داروهایی که در دنیا ادعا کردند در کنترل ویروس کرونا موثر هستند در اسرع وقت به کشور رساندیم و تولیدش را هم آغاز کردیم.

نمکی افزود: در زمینه انتخاب واکسن هم همین اقدام را انجام دادیم، دیدیم واکسن تولید داخل به ما قبل از بهار نمی‌رسید، به همین دلیل که باید گروه‌های آسیب‌پذیر را تحت واکسیناسیون قرار می‌دادیم، پس سعی کردیم از منابع معتبر جهان که واکسن‌شان آزمایش‌های انسانی را در سه فاز گذرانده باشند و همچنین اینکه حتما در چند کشور معتبر دیگر ثبت و مصرف آن آغاز شده باشد، انتخاب‌مان را انجام دهیم.

وی در پایان افزود: سندی را تنظیم کردیم که گروه‌ها به شکل عادلانه واکسن دریافت کنند وه اولین آن امروز برای گروه‌های در اولویت انجام شد و تا دو هفته‌ی دیگر، بقیه گروه‌ها به ترتیب شروع خواهد شد و به دنبال تکمیل کار واکسن برکت و رازی همستیم و خبرهای خوشی را برای مردم خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز