خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت آموزش و پرورش:

تعلیم و تربیت رکن سرمایه‌سازی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۵۲۵

معاون پرورشی و فرهنگی مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را جوانان و نوجوانان دانست که اکثر آن‌ها در آموزش و پرورش حضور دارند.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در همایش نقش فرهنگیان در گام دوم انقلاب که به صورت مجازی و در استان گلستان برگزار شد ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری که بالاترین نعمت برای جمهوری اسلامی ایران هستند و توفیق روز افزون برای همه خدمتگزاران نظام گفت: بیانیه گام دوم عصاره و ماحصل همه اندیشه‌های علمی و تجربیات مقام معظم رهبری در طی عمر با خیر و برکت ایشان است. 

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر این بیانیه برای هیچ پیام و بیانیه دیگری قید نشده است و این امر مسئولیت ما را بسیار سنگین‌تر از قبل می‌کند. 

کاظمی خاطرنشان کرد: همه ما قدمی در راستای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم باید بر داریم لذا باید مرور کنیم که از نظر فردی و از نظر مسئولیتی چه کارهایی برای این امر می‌توانیم انجام بدهیم. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ایشان تعلیم و تربیت را رکن سرمایه‌سازی معرفی کرده‌اند و این هم باز مسئولیت ما را در نظام تعلیم و تربیت سنگین‌تر می‌کند. 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: دو گروه بیشتر مخاطب اصلی این بیانیه هستند عموم مردم و جوانان، کمتر مسئولی در این بیانیه مورد خطاب قرار گرفته است لذا مولفه‌های مهم بیانیه را می‌توان جوانان، تعالی علم و پژوهش و خودسازی برشمرد. 

وی ادامه داد: اگر خودسازی را نداشته باشیم تمدن‌سازی را نیز نداریم در کنار تعالی علم و پژوهش باید به تزکیه نسل جوان نیز بپردازیم. 

کاظمی ادامه داد: در واقع هفت توصیه انتهایی بیانیه بر این عناصر کلیدی استوار است کسانی که مخاطب این بیانیه هستند دو کار را باید انجام بدهند ابتدا تمرکز بر خود بیانیه مانند نوشتن کتاب و برگزاری همایش‌ها و دوم عینیت بخشیدن به بیانیه و تحقق آن است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با توجه به نقش جوانان در این بیانیه ادامه داد: دونکته کانونی در بیانیه گام دوم وجود دارد ابتدا تکیه بر جوانان به عنوان آفرینندگان انقلاب در بهمن ۵۷ که کانون انقلاب دانشگاه و مدرسه بود و کانون دوم امید است که ما باید امیدآفرینی در بین آحاد مردم و نسل جوان و نوجوان را جدی بگیریم. 

کاظمی گفت: دشمن تمام هم و غم خود را متوجه این دو نکته کرده است و سعی در به انحراف کشیدن و سرگرم کردن جوانان به مسائل پیش پا افتاده کرده است همچنین می‌خواهد این نسل را از انقلاب ناامید و مایوس کند. 

کاظمی با اشاره به بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب افزود: ۳ قسمت مهم در این بیانیه وجود دارد بخشی مربوط به قبل از انقلاب است بخشی مربوط به حال است که باید گذشته انقلاب به نسل جدید منتقل شود و بخش دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری در باره آینده انقلاب و آینده نگری است. 

کاظمی با اشاره به سیاست‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی در قبال بیانیه گام دوم گفت: این بیانیه نقشه راه آینده نظام جمهوری اسلامی ایران است لذا سیاست ما در حوزه معاونت خوانش، گفتمان‌سازی و تبیین بیانیه گام دوم است یعنی باید بیانیه گام دوم را ساده‌سازی کنیم تا نسل جوان و نوجوان ما آن را درک کنند. 

وی در خاتمه با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بالای استان گلستان اشاره کرد: از مدیرکل محترم جناب آقای گوهری راد و همکارانش بسیار تشکر می‌کنم که این همایش را برناهم ریزی کردند و این استان برنامه ریزی‌های بسیار خوبی در امور پرورشی و فرهنگی در سطح کشور دارد و امیدوار هستیم در بیانیه گام دوم انقلاب نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز