خبرگزاری کار ایران

زالی:

در تولید تجهیزات حفاظتی کرونا به خودکفایی رسیده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۹۳۰

رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در مراسم رونمایی از سامانه سیتاکس و افتتاح خط تولید نانوماسک سیتاکس_اپکس، گفت: خوشبختانه در حال حاضر نیازهای کمی کشور در حوزه تجهیزات حفاظتی مقابله با کرونا مرتفع شده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی در مراسم افتتاح خط تولید نانوماسک و رونمایی از سامانه سیتاکس اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون شاهد تحقق دستاوردهای سترگ خودکفایی ملی در عرصه‌های مختلف مبارزه با بیماری کرونا هستیم.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های ویروس کرونا، گفت: البته در عین حال فرصت‌هایی نیز به واسطه این بیماری خلق شده و ما امروز دستاوردهای قابل توجهی در این حوزه کسب کرده‌ایم که امکان تبادل بین المللی نیز دارد.

زالی با بیان اینکه در روزهای نخست شیوع کرونا در کشور با کمبود اقلام بهداشتی و حفاظتی رو به رو بودیم، یادآور شد: در آن روزها کادر بهداشت و درمان کشور تن بر آتش این بیماری زدند و تا ابد تاریخ از این قهرمانان سلامت به نیکی یاد خواهد کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران پاشنه آشیل مبارزه با بیماری کرونا را برای کادر درمان تجهیزات حفاظتی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه امروز بعد از حدود یک سال از نظر تجهیزات حفاظتی در شرایط بسیار مطلوب و فوق استانداردی به سر می‌بریم و نیازهای کمی ما مرتفع شده و می‌توانیم در عرصه صادرات این محصولات نیز گامی بلند برداریم.

وی با بیان اینکه علی رغم تغییر سیمای بیماری همچنان مهمترین استراتژی در برابر این ویروس فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دستهاست، تصریح کرد: ماسک یکی از سنگرهای اصلی ما در برابر این بیماری است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه از نخستین روزهای شیوع کرونا در کشور بر ضرورت اجتناب ناپذیر استفاده از ماسک برای مقابله با کرونا تاکید شد، گفت: ماسک علاوه بر کاهش انتقال بیماری بر میزان چرخش ویروس نیز اثرگذار است. استفاده از ماسک در محیط‌های اجتماعی شرط لازم است، اما کافی نیست.

زالی با اشاره به اثربخشی استفاده از نانو ماسک، بر اهمیت کیفیت مطلوب ماسک‌ها در جلوگیری از انتقال ویروس تاکید کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ تجارت الکترونیک، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه تامین و نذر سلامتی با وجود تنوع در اقلام حفاظتی از جمله ماسک، انتخاب درستی داشته باشند.

زالی همچنین با اشاره به اینکه افرادی که از نظر اقتصادی ضعیف‌ترند، در برابر کرونا آسیب پذیرترند، استفاده از این سامانه را فرصت مناسبی برای تامین ماسک افراد کمتر برخوردار از طریق فراهم کردن امکان نذر سلامتی عنوان کرد.

وی همچنین در پایان با اشاره به نقش پررنگ اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در مبارزه با بیماری کرونا، از جهادگران و دست اندرکاران این طرح تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین و رییس قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هرگاه در مسئله‌ای ملی از ظرفیت‌های مردمی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بهره گرفته شده، به خوبی از چالش عبور کرده‌ایم، از مشارکت و تلاش‌ نیروهای مردمی در عرصه مقابله با کرونا قدردانی کرد.

وی با اشاره به حضور و مشارکت بسیج در عرصه مقابله با کرونا از نخستین روزهای شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: برای پیشبرد طرح شهید سلیمانی باید هر خانه را به یک پایگاه سلامت تبدیل کرده و در هر خانواده یک عضو را به عنوان مسئول سلامت خانواده آموزش داده و تربیت کنیم.

وی همچنین بر ضرورت خلق یک سبک زندگی نوین در کشور برای تاب آوری در برابر شرایط سختی همچون شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: هر کشوری که از این بیماری سربلند بیرون بیاید، بدون شک یکی از ابر قدرت‌های جدید دنیا خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه این مراسم با حضور دکتر زالی، سردار سپهری و جمعی از مسئولان از سامانه تامین و نذر سلامتی( سیتاکس) رونمایی شد.

سامانه سیتاکس به آدرس www.sitax.ir، یک سامانه یکپارچه برای تامین کالاهای سلامت محور و نذر سلامتی با محوریت مقابله با ویروس منحوس کروناست که توسط گروه جهادی شمس (شهدای مدافع سلامت) راه اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز