خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جنگل‌ها:

افزایش درختان شکسته در جنگل‌ها از مشکلات منابع طبیعی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۶۷۰

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیماری درختان جنگلی، حریق در جنگل‌ها و مراتع و افزایش روزافزون درختان شکسته و افتاده در دل جنگل‌ها را از مشکلات منابع‌ طبیعی نام برد و گفت: در همه این زمینه‌ها نقش بسیج در قالب گروه‌های جهادی بی‌بدیل خواهد بود.

به گزارش ایلنا، مسعود منصور صبح امروز در نشست با سردار محمد زهرایی - رییس سازمان بسیج سازندگی کشور- خاطرنشان کرد: منابع‌ طبیعی ثروت عمومی کشور است و ما امانتدار این ثروت بین‌نسلی هستیم و تمام تلاش‌مان این است که این امانت را که از گذشتگان به دستمان رسیده است را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بسیج را نماد یک نهاد مردمی در جامعه برشمرد و گفت: مردم بهترین مجریان و شریک در امر حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی هستند.

منصور به اجرای طرح  ۹ در ۹۹ در منابع‌طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: در محورهای ۱۸گانه این طرح به موضوع قرارداد همکاری با سازمان بسیج سازندگی تاکید شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح جبران عقب افتادگی تعهدات و فعالیت‌های منابع‌ طبیعی است و با هدفگذاری‌های انجام شده امسال  ۳۰ هزار هکتار توسعه زراعت چوب در کشور انجام می‌شود.

رییس سازمان جنگل‌ها همچنین گفت: پس از طرح توقف برداشت چوب از جنگل با مشکلاتی مانند قاچاق چوب و تولید زغال روبرو هستیم که بسیج سازندگی می‌تواند با اقدامات پیشگیرانه در حفظ انفال به سازمان جنگل‌ها کمک کند.

وی افزود: همانگونه که بسیج در قالب گروه‌های جهادی در حوادثی مانند سیل، زلزله، کرونا و کمک‌های مومنانه نقش‌آفرینی می‌کند، در زمینه حفظ انفال و منابع طبیعی نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

منصور همچنین گفت: صنایع چوب و کارخانجات چوبی طبق آماری که اعلام کرده‌اند ظرفیت استفاده از ۱۳.۵ میلیون مترمکعب چوب را سالانه دارند اما اکنون به علت مشکلاتی که در زمینه واردات چوب با پوست و مواد سلولزی وجود دارد این میزان مصرفی به ۶.۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته است. 

رییس سازمان جنگل‌ها افزود: زراعت چوب یکی از راهکارهای تامین بخشی از چوب مصرفی کارخانجات صنعتی است و در این زمینه علاوه بر اراضی ملی مستعد و مستثنیات اشخاص مکاتباتی را با نیروهای مسلح و نهادهایی که فضا برای تولید زراعت چوب دارند انجام داده‌ایم تا با تامین نهال بتوانیم هم به توسعه فضای سبز کمک کنیم هم با این اقدام فشار را از روی جنگل‌ها برداریم. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، وی گرد و غبار را آسیبی جدی برای کشور دانست و گفت: در زمینه مقابله با پدیده بیابان‌زایی و اجرای طرح‌های ابخیزداری در مناطق محروم به‌ویژه در منطقه بشاگرد استان هرمزگان سازمان بسیج سازندگی می‌تواند با همکاری منابع‌ طبیعی وارد شود و چهره محرومیت را از دامن این مناطق محروم دور کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز