خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

پیشنهاد تعطیلی اصناف غیرضرور و فعالیت‌های اداری در ایام پایان سال/ امیدوارم برای کاندایداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری قانع نشوم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۵۵۳

رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا اصناف غیرضروری و فعالیت‌های اداری در ایام پایان سال به منظور جلوگیری از شلوغی تعطیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان جلسه دویست و هفتادم شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز از ساعت ۷:۳۰ صبح و با حضور شهردار و برخی از معاونین و در قالب جلسه هم اندیشی آغاز شد و موضوع اصلی تذکراتی بود که اعضای شورا به شهرداری می‌دهند.

او ادامه داد: در مجموع اعضای شورای شهر تاکنون ۸۳۳ تذکر به شهرداری و ادارات و سازمان‌های دیگر در کشور دادند که حدود ۷۰۰ مورد مربوط به شهرداری تهران است. 

هاشمی ادامه داد: هنوز به ۵۰ تذکر اعضای شورا پاسخ داده نشده و قرار است پیگیری شود. همچنین پیشنهاد شد که تذکرات اعضای شورا پیگیری شود و خبر آن به مردم اعلام شود که چه اتفاقی برای تذکر رخ داده است و روابط عمومی شورای شهر و شهرداری از این پس باید به تذکرات شورا حساسیت بیشتری نشان دهند و به سرعت پاسخ داده شود و نتیجه آن به مردم گزارش داده شود. 

او در پاسخ به این سوال که آیا طرح سوال از شهردار منتفی شد گفت: بله موضوع حل شد. 

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به دستورات امروز صحن گفت: یک فوریت طرح جامع پسماند، ساماندهی شرکت‌های نوآور و دانش بنیان و تعیین نمایندگی اعضا در سازمان‌ها بررسی شد. 

هاشمی با اشاره به تعیین‌تکلیف ساختمان‌های بهاران گفت: مدتی است که بین شهرداری و بهزیستی و استانداری بر سر واگذاری آن‌ها اختلافاتی پیش امده آست چرا که بحث بر سر این است که با واگذاری به خوبی مدیریت نمی‌شوند و در این زمینه به نتیجه قطعی نرسیدیم و مقرر شد در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد. 

او در پاسخ به سوالی درباره ترافیک پایان سال در تهران و اقدامات مدیریت شهری گفت: بحث کرونا و سفرهای شهری بسیار مهم است و باید ستاد ملی کرونا نسبت به این موضوع حساس شود. معمولا در اسفندماه ترافیک بسیار شدیدی داریم و حمل و نقل عمومی هم نمی‌تواند در این شرایط فعال باشد. 

هاشمی ادامه داد: چرا که اگر سفرها زیاد باشد باعث انتشار کرونا می‌شود و در نتیجه باید فکری اساسی در این زمینه شود. در جلسه ستاد کرونای تهران که در حضور دکتر زالی هستیم حتما این مساله را مطرح می‌کنیم. اکنون نیز کمیسیون‌های مختلف بر روی این موضوع مشغول کار هستند و به نظر می‌رسد باید برخی از اصناف و از جمله برخی فعالیت‌های اداری در پایان سال تعطیل شوند. در پایان سال فعالیت آن گروهایی که لازم نیست، پخش شود و یا به بعد از سال منتقل شود تا شاهد افزایش کرونا در سطح شهر و کشور نشویم. 

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که برخی از اعضا نسبت به عملی نشدن ارائه لوایح به شورای شهر گلایه داشتند گفت: در شورای شهر این مسائل را پایش می‌ کنیم و خوشبختانه اکنون شهرداری جدیت بیشتری در این زمینه دارد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات دوره بعد شورای شهر شرکت می‌کنید یا خیر گفت: هنوز قانع نشدم که در انتخابات شرکت کنم و اینگونه است که افراد فشار می‌آورند و بعضا گول می‌خوریم. هنوز قانع نشدم که در انتخابات شورا و ریاست جمهوری شرکت کنم و امیدوارم که قانع هم نشوم!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز