خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

انتقاد به منتفی شدن راه‌اندازی سامانه برخط پایش ساختمان‌های ناایمن/ نباید با جان مردم بازی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۳۵۷

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از منتفی شدن راه اندازی سامانه برخط پایش ساختمان‌های ناایمن توسط شهرداری گفت: تاکنون چه اندازه در اخطار به ساختمان‌های ناایمن موفق بوده‌ایم که حالا می‌خواهیم با اخطار از ساختمان‌های ناایمن حفاظت و از جان مردم حراست کنیم؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در جلسه دویست و هفتادم شورای شهر تهران در تذکری ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: باید به این فکر کنیم که برای این انقلاب چه خون‌هایی ریخته شد و چه هزینه‌هایی شد و قرار بود ثمره این انقلاب چه اتفاقاتی را برای مردم ایران رقم بزند. 

او ادامه داد: وقتی می‌خواهیم درباره انقلاب قضاوت کنیم باید ببینیم که از آن معیار اولیه و آرمان‌های اولیه چقدر فاصله گرفتیم و یا به آن‌ها نزدیک هستیم. 

عضو شورای شهر تهران در ادامه تذکر خود گفت: شورای اسلامی مصوبه‌ای در بهمن ماه سال گذشته با عنوان الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود شهر تهران در برابر خطر آتش سوزی را به تصویب رساند. 

نظری افزود: در این طرح مقرر شده بود که شهرداری تهران طی مدت ۴ ماه از تصویب این مصوبه نسبت به راه اندازی سامانه اقدام کند و دسترسی لازم برای شهرداری‌های مناطق، سازمان‌ها و سایر نهادهای مرتبط مانند مراجع قضایی و کلیه اشخاص حقیق و حقوقی را فراهم کند. 

او گفت: پس از گذشت یک سال از تصویب این مصوبه مدیر عامل سازمان آتش نشانی اعلام کرده است که طی جلسات با کمیسیون‌های مختلف شورا مشخص شد انتشار اطلاعات با شرایطی که پیشتر در نظر گرفته شده را نخواهیم داشت و منتفی است. آیا ما می‌توانیم با جان مردم تهران بازی کنیم؟ تاکنون چه اندازه در اخطار به ساختمان‌های ناایمن موفق بوده‌ایم که حالا می‌خواهیم با اخطار از ساختمان‌های ناایمن حفاظت و از جان مردم حراست کنیم؟ 

نظری اضافه کرد: مصلحت اندیشی‌هایی که متاسفانه گفته نشده و شفاف نیست که این تصمیم برچه اساس اخذ شده و برخلاف شعار شفافیت شورای پنجم این اقدام انجام شده است از طرفی مگر می‌شود مصوبه شورا را نادیده گرفت و با یک مصلحت اندیشی آن را معطل گذاشت؟ 

او با تاکید بر اینکه شهرداری مکلف به اجرای دستورات شورا است گفت: اگر قرار بود تا امروز از ساحتمانهای ناایمن دردی با تذکرات کتبی و یا اخطارهای سازمان آتش نشانی درمان شود امروز شاهد ریخته شدن ساختمان پلاسکو و کلینیک سینا اطهر نبودیم. 

نظری در پایان از سازمان آتش نشانی درخواست کرد که هرچه سریعتر اقدامات اجرایی را برای این مصوبه انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز