خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

درخواست تشکیل جلسات ویژه برای حل مشکل حمل و نقل در وزارت کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۳۳۴

رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم مسئولان دولتی نیز به جای مصوبات کاغذی و وعده‌های بی‌نتیجه، اقدامی عملی برای حل مشکل حمل ونقل عمومی در کلانشهرها در ماه‌های باقی مانده انجام دهند و جلسات ویژه توسط وزیر کشور شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله جلالی خمینی که از یاران امام خمینی بودند گفت: رفتار ایشان بسیار مردمی بود و تاثیر بالایی در پیروزی انقلاب داشتند. 

او ادامه داد: از آقای حق‌شناس درخواست می‌کنم یکی از خیابان‌های شرق تهران را به نام ایشان نامگذاری کنند چرا که از طرف تعداد زیادی از مردم شرق تهران به بنده منتقل شده است. 

هاشمی در ادامه با اشاره به مساله کمبود اتوبوس در تهران گفت: روز گذشته بخش دوم تزریق اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شد، اگرچه بخش قابل توجهی از مشکل کمبود شدید اتوبوس ومینی بوس در تهران با این تعداد محدود حل نمی‌شود اما این اقدام که با منابع شهرداری و بخشی از اوراق مشارکت تامین شده است، نشان از تلاش مدیریت شهری برای حل مشکل حمل ونقل عمومی تهران دارد. 

رئیس شورای شهر افزود: امیدواریم مسئولان دولتی نیز به جای مصوبات کاغذی و وعده‌های بی‌نتیجه، اقدامی عملی برای حل مشکل حمل ونقل عمومی در کلانشهرها در ماه‌های باقی مانده انجام دهند و جلسات ویژه توسط وزیر کشور شکل بگیرد. 

هاشمی گفت: چرا که اقدام اساسی وزارت کشور حمل ونقل عمومی است و باید در لیست کارهای اساسی خود قرار دهد زیرا ازدحام در حمل ونقل عمومی یکی از بزرگترین آسیبهای شیوع کروناست. 

او در ادامه با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب گفت: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، مردم در دهه فجر امسال یکی از سخت‌ترین شرایط اقتصادی را در دهه‌های اخیر تجربه می‌کنند، تورم رکودی همراه با سقوط بورس و افزایش بیکاری که ناشی از همزادی بحرانهای اقتصادی، تحریم و کروناست، بیش از هر دوران دیگری به زندگی اقشار متوسط به پایین جامعه فشار وارد می‌کند. 

رئیس شورای شهر تهران افزود: نباید پیامهای ناامید کننده و تنش‌زا را به افکار عمومی مخابره کنیم. رد کم سابقه و بی‌سابقه کلیات لایحه بودجه بدون توافق برسر چیستی و چگونگی رد، از مصادیق این پیامهای منفی به جامعه است. 

هاشمی گفت: در این شرایط مسئولان مربوطه درگیری سیاسی و تخریبی علیه یکدیگر را به کمترین حد ممکن برسانند واین درگیرها، علامت منفی به اقتصاد کشور می‌دهد. 

رئیس شورای شهر در پایان گفت: امسال که بدلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راهپیمایی ۲۲ بهمن صورت نمی‌گیرد بهتر است، همدلی و همراهی مردم در راهپیمایی هرسال را با افزایش سعه صدر و کاهش سانسورهای رسانه ملی ورسانه‌های رسمی، این وحدت را در رسانه‌ها و فضای مجازی شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز