خبرگزاری کار ایران

امضاء توافق‌نامه سه جانبه بین شورا، شهرداری و وزارت آموزش وپروش

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۰۳۶

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از امضاء توافق نامه سه جانبه فی مابین شورای شهر، شهرداری تهران و وزارت آموزش وپروش با هدف توسعه و بهبود سرانه ها و فضاهای آموزشی شهر تهران، طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری با اعلام این خبر، در خصوص جلسه اخیر میزخیرین و فضاهای آموزشی شهرتهران، گفت: کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران، به منظور بررسی پیش نویس توافق نامه سه جانبه شورای شهر، شهرداری تهران و وزارت آموزش وپروش با هدف توسعه و بهبود سرانه‌ها و فضاهای آموزشی شهر تهران، جلسه‌ای را با حضور رییس آموزش وپرورش شهر تهران، مدیرکل حقوقی وزارت آموزش وپرورش، نمایندگان سازمان نوسازی آموزش و پرورش، نماینده اداره کل حقوقی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و مدیرعامل انجمن خیرین مدرسه ساز شهرتهران برگزار کرد. 

وس تصریح کرد: کلان شهر تهران با حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش آموز و بیش از چهار هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی از جمله محروم‌ترین شهر‌ها و استان‌های کشور به لحاظ شاخص‌های کمی وکیفی فضاهای آموزشی به شمار می‌آید. سرانه میانگین فضاهای آموزشی در سطح کشور حدود ۲/۵ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است، در حالی که این شاخص در شهر تهران حدود۶/۳ مترمربع وحتی در برخی مناطق حدود۲ مترمربع است. 

وی با بیان اینکه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران مسئولیت دبیرخانه «میز خیرین وفضاهای آموزشی شهر تهران» را بر عهده دارد، در خصوص فلسفه تشکیل این میز اظهارداشت: این میز در شورای اسلامی شهر تهران به منظور هماهنگی و هم افزایی اقدامات نهاد‌های ذی مدخل در تامین فضاهای آموزشی و حرکت در جهت تحقق عدالت در دسترسی به زیرساخت‌ها و توسعه متوازن مناطق و محله‌ها از منظر تامین سرانه فضاهای آموزشی، در سال جاری تشکیل شد. 

سالاری ادامه داد: در راستای تحقق اهداف تشکیل این میز، موضوع توافق نامه همکاری مشترک وزارت آموزش وپرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران در ساخت و تامین فضاهای آموزشی درکلان شهر تهران و همچنین عملیاتی شدن اهداف مندرج در برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران در حوزه‌های مرتبط با ظرفیت‌های آموزش و پرورش شهر تهران توسط اعضای این میز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: در این توافق زمینه همکاری سه نهاد در کمک به تحقق طرح‌های توسعه شهری تهران بویژه تامین خدمات آموزشی، همکاری شهرداری با آموزش و پرورش شهر تهران برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی مورد نیاز از طریق تامین و واگذاری زمین، رفع موانع حقوقی و اداری و اصلاح فرایندهای مربوط به ساخت و تجهیز مدارس در شهر تهران، فعال نمودن ظرفیت‌های جدید در حوزه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در شهر تهران (اعتباری، قانونی و اجرایی) و همکاری در تحقق اهداف تشکیل میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران فراهم شده است. این توافق‌نامه به زودی توسط وزیر آموزش و پرورش، شهردار تهران و رییس شورای اسلامی شهر تهران به امضا خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز