خبرگزاری کار ایران

رونمایی از ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی‌بوس در ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۵۰۰

به مناسبت دهه مبارک فجر مراسم رونمایی از ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی‌بوس در ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی شهر تهران روز شنبه ۱۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در نامگذاری سالجاری به نام جهش تولید و لزوم تامین کمبود ناوگان اتوبوس درون شهری در کلان شهر تهران و اجرای هرچه بهتر فاصله گذاری اجتماعی با توجه به شیوع پاندمی کرونا، شهرداری تهران با همکاری وزارت کشور از محل انتشار اوراق مشارکت دولت در سال ۹۸ و منابع مالی داخلی شهرداری، اقدام به خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس با اعتباری بالغ بر ۴۸۰۰ میلیارد ریال از شرکت ایران خودرو دیزل نموده است که با توجه به قانون هوای پاک، همگی دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ و فیلتر جذب دوده بوده و ۲۰ دستگاه از اتوبوس‌های خریداری شده نیز گازسوز است.
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری افزود: در ۱۲ آبان‌ماه سال جاری، از ۴۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰ دستگاه مینی بوس رونمایی و تحویل ناوگان شده است و در روز شنبه ۱۸ بهمن ماه نیز از ۶۰دستگاه اتوبوس و ۵۰دستگاه مینی بوس با اعتبار ۲۳۸۰ میلیارد ریال، رونمایی تا به ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی شهر تهران اضافه شود و ۴۰دستگاه باقیمانده، شامل ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰ دستگاه مینی‌بوس هم تا اوایل اسفندماه سال جاری رونمایی و تا پایان سال، تمام ۲۵۰ دستگاه به شبکه حمل و نقل تهران افزوده می‌شود؛ که ۸۰۰میلیارد ریال باقیمانده مرتبط با این ۴۰ دستگاه بوده که از محل اوراق مشارکت تامین خواهد شد.
جمالی نژاد ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۵۰ دستگاه مینی بوس نوسازی شده و با توجه به ظرفیت اوراق مشارکت سال ۹۹ تامین مالی خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری فراهم شد. این در حالی است که ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز تاکنون بازسازی شده و تا پایان دولت نیز ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر بازسازی خواهد شد.
وی اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن برنامه نوسازی ۱۰هزار دستگاه تاکسی فرسوده درون شهری توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات ارزان قیمت بانکی، از ۱۰۰ دستگاه تاکسی شامل ۵۰ دستگاه پژو ۴۰۵ و ۵۰دستگاه سمندEF۷ رونمائی خواهد شد.
جمالی نژاد افزود: این در حالی است که تاکنون حدود ۸۰۰۰ دستگاه تاکسی از ابتدای سال در کل کشور نوسازی شده و تا پایان سال نیز با نوسازی ۲۰۰۰ دستگاه دیگر، برنامه به طور کامل اجرائی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد نوسازی این مرحله در سه کلانشهر تهران، مشهد و اصفهان صورت می‌پذیرد، گفت: این اقدام در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا، تاثیرات بسزائی در این سه کلانشهر در پی خواهد داشت، همچنین  از سال ۱۳۹۵ تا کنون با راهبری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ۷۵ هزار دستگاه تاکسی از ۳۲۰ هزار دستگاه تاکسی فعال موجود در ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی شهری نوسازی شده است.
 
شایان ذکر است با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه عملیاتی این برنامه با کمترین تعداد مدعو در محل نمایشگاه دائمی شهرداری تهران در بوستان گفتگو و با حضور برخی از مسئولان و مدیران ارشد از جمله؛ استاندار و  شهردار تهران و مدیران سازمان برنامه و بودجه، خودروسازی‌های ذیربط، پلیس تهران، ستادملی مبارزه با کرونای تهران و سایر مدیران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز