خبرگزاری کار ایران

بازدید فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت از نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی در شرق استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۴۵۹

​فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران امروز (پنجشنبه) از نحوه اجرای طرح شهیدسلیمانی در شهرستان های شرق استان تهران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، علیرضا زالی در ادامه سفرهای استانی خود به منظور بررسی ابعاد اجرای طرح شهید سلیمانی صبح امروز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه عازم مناطق شرقی استان تهران شد.

در ابتدای این سفر یک روزه علیرضا زالی و هیات همراه نحوه اجرای این طرح ملی در شهرستان پردیس را مورد ارزیابی و بازدید قرار دادند.

زالی در نشستی که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در راستای اجرای این طرح ملی در پردیس گفت: شهرستان پردیس با اقدامات مناسب موفق به کنترل بیماری و آمار بیماران شده است که این مدیریت بیماری فرصت مناسبی را برای رهگیری افراد از نظر بیماری کووید ۱۹  فراهم می کند.

 وی با اشاره به ابتکارخوب تشکیل  ۱۲ تیم مراقبتی، هفت تیم نظارتی و هفت تیم حمایتی در شهرستان پردیس اظهار کرد: با تلاش و تعامل صورت گرفته هم اکنون این شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد و در ۱۰ روز گذشته هیچ فوتی ناشی از کرونا  در این منطقه نداشتیم که این دستاورد مرهون تلاش تمامی همکاران است.

به گفته زالی میزان مرگ و میر در پردیس نسبت به آمار مبتلایان به کرونا بسیار پایین و حتی از متوسط کشوری نیز پایین تر است.

 فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت با اشاره به انجام ۲۷۰۰ مورد ردیابی تماس در این شهرستان بر تداوم ردیابی تماس ها تاکید کرد و با توجه به افزایش جمعیت و تردد روزانه ساکنان شهرستان به تهران تداوم غربالگری را ضروری برشمرد.

بازدید زالی از نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان دماوند

 زالی در ادامه این سفر عازم شهرستان دماوند شد تا نحوه اجرای طرح محلی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این منطقه را مورد بازدید و ارزیابی قرار دهد.

 وی در دیدار با مسئولان شهرستان در حاشیه بازدید مذکور، دماوند را یکی از قطب های گردشگری تهران برشمرد که باعث جذب جمعیت شناور و در نتیجه ایجاد  نیازهای بهداشتی و درمانی مضاعف در منطقه می شود. بنابراین توسعه زیرساختهای بهداشتی و درمانی شهرستان باید متناسب با این نیاز صورت پذیرد.

 وی با تاکید بر شتاب بیشتر طرح غربالگری در این شهرستان گفت:  ۳۵ درصد جمعیت دماوند را جمعیت روستایی تشکیل می دهند که دسترسی آنها به خدمات بهداشتی و درمانی دشوار است. بنابراین در طرح شهید سلیمانی باید خلاهای بهداشتی این مناطق با تلاش و مداومت پوشش داده شود و غربالگری و ردیابی تماس نیز بیشتر انجام پذیرد.

 فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای پایتخت یکی از نقاط قوت شهرستان دماوند را شناسایی جمعیت بالقوه ای ذکر کرد که می تواند باعث شکل گیری خوشه های شیوع بیماری شود مثل زندان یا مراکزی که تمرکز جمعیت در آنها بالاست و رسیدگی حوزه بهداشت و بسیج  شهرستان به این مناطق را  نقطه قوتی دانست که می تواند از بیماری پیشگیری کند .

 وی شناسایی جمعیت بالقوه ای که می تواند باعث شکل گیری خوشه های شیوع بیماری شوند (مثل زندان یا مراکزی که تمرکز جمعیت در آنها بالاست) که رسیدگی حوزه بهداشت و بسیج  شهرستان به این مناطق می تواند از شیوع بیماری پیشگیری کند .

 زالی به منظور اتخاذ تصمیمات آتی خواستار ارایه گزارشی تحلیلی از نتایج اجرای طرح شهید سلیمانی در این منطقه شد و همچنین از حضور فعال و چشمگیر سازمان هلال احمر در شهرستان دماوند قدردانی کرد.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای پایتخت در ادامه با حضور در بیمارستان سوم شعبان دماوند از نزدیک نحوه ارایه خدمت به بیماران و مراجعان این مرکز درمانی را مورد ارزیابی و بازدید قرار داد.

بازدید فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت از نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی در فیروزکوه  

علیرضا زالی در پایان سفر یک روزه خود از نحوه اجرای طرح محلی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان فیروزکوه بازدید کرد.

 وی ضمن دیدار با مسئولان شهرستان فیروزکوه در حاشیه بازدید مذکور از توفیق ۱۰۰ درصدی اجرای طرح شهید سلیمانی در پوشش وغربالگری تمامی خانواده های این منطقه قدردانی کرد.

 وی فیروزکوه را شرقی ترین شهرستان استان تهران ذکر کرد که دارای مرز مشترک  با استان های سمنان و مازندران است و این موضوع  باعث پیچیده تر شدن کنترل بیماری در این شهرستان می شود. زیرا تغییرات وضعیت بیماری در سایر استان ها می تواند بر روی آمار فیروزکوه نیز تاثیر بگذارد.

 فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت این توفیق در غربالگری شهرستان فیروزکوه را با توجه به پراکندگی زیاد جمعیت روستایی و  دسترسی دشوار به این مناطق دستاورد بسیار مهمی برشمرد و تاکید کرد: حفظ این دستاورد بسیار اهمیت دارد و این وضعیت باید پایدار باشد و شرایط مطلوب شهرستان همچنان مورد حفاظت قرار گیرد.

 وی همدلی و همگامی ادارات و سازمانهای مختلف فیروزکوه در راستای مقابله با کرونا را ستودنی ذکر کرد و آبی شدن شهرستان و عدم فوت ناشی از کرونا در دو ماه گذشته را دستاوردی ارزشمند و حایز اهمیت برای این شهرستان دانست.

زالی در پایان سخنان خود با توجه به درخواست مسئولان شهرستان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بتوانیم زیرساخت های بهداشتی و درمانی مناسبی را در این منطقه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز