خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه تامین زمین برای ۱۰۷۳ واحد مسکونی و اشتغال ۷۰۰ نفر از ایثارگران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۴۵۴

تفاهم نامه تامین زمین برای ۱۰۷۳ واحد مسکونی و اشتغال ۷۰۰ نفر از ایثارگران توسط معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان سیستان و بلوچستان به امضا رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سعید اوحدی روز پنجشنبه ۱۶ بهمن در بیست و هشتمین سفر استانی خود و در ابتدای ورود به استان سیستان و بلوچستان با حضور در گلزار مطهر شهدای شهر زاهدان به ادای احترام نسبت به شهدا پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های گرامی داشت شهدا به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: به منظور بزرگداشت شهدای اهل سنت که سهم ویژه‌ای در دفاع مقدس و حفظ ارزش‌ها در تمام طول انقلاب اسلامی داشتند، مراسمی در گلزار شهدای شهر بوکان برگزار می‌شود. همچنین به منظور تجلیل از شهدا در روستاهای کشور نیز برنامه‌ای در روستای روئین اسفراین که بیش از ۳۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند برگزار می‌شود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در جهت تجلیل از شهدای ادیان توحیدی که نماد بزرگی از وحدت در کشورمان هستند نیز مراسمی در گلزار شهدای ادیان توحیدی برگزار می‌شود. در استان‌هایی که امکان پرواز بالگرد وجود داشته باشد نیز با همکاری ارتش، سپاه، هلال احمر و اورژانس کشور مراسم گلباران مزارهای مطهر شهدا برگزار می‌شود.

وی در ادامه با حضور در منازل جانباز گرانقدر «احمد علی نوری»، خانواده معظم شهید مدافع حرم «حسینعلی کیانی» و جانباز و آزاده سرافراز «حبیب اله اوکاتی» از نزدیک با آنان دیدار و گفت و گو کرد.

اوحدی در انتهای سفر خود به استان سیستان و بلوچستان با حضور در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین زمین برای ۱۰۷۳ واحد مسکونی و اشتغال ۷۰۰ نفر از ایثارگران، با تبریک ایام دهه مبارک فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: وجود نازنین حضرت زهرا(س) موهبتی در صدر اسلام بود و تحولی اساسی را در جایگاه و نگاهی که به زنان وجود داشت ایجاد کرد. ایشان همسر و مادر شهید بودند و سلوک رفتاری حضرت زهرا(س) یک گنجینه ماندگار برای نظام خانواده است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان دارای شرایط ویژه‌ای است، افزود: تلاش‌های مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در خدمت‌رسانی به مردم این استان جای تقدیر دارد و حضور ما در این استان نیز با همراهی و همکاری ایشان میسر شده است. این استان میزبان شهدای بسیاری است که در این استان به شهادت رسیده‌اند و خانواده این شهدا وابستگی خاصی به محل شهادت عزیزان خود دارند و حفظ و توسعه یادمان‌های شهدا در این استان مسئله مهمی است و می‌تواند بستر مناسبی برای برپاسازی کاروان‌های راهیان نور در این استان باشد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران این مجموعه را مجموعه‌ای متعلق به تمام مردم دانست و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها منحصر به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و دستگاه و نهاد خاصی نیست، بلکه مجموعه‌ای از ارزشمندترین ارزش‌های انسانی است که باید در اختیار همه باشد. اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز اعتباری دارد و اگر امام(ره) خدمت در بنیاد را مساوی با خدمت به پیامبر اسلام(ص) می‌دانند به برکت جامعه معظم ایثارگری است.

اوحدی افزود: اگر امروز توفیق خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و حضور در منازل آن‌ها نصیب ما می‌شود، قطعا باعث سعادت و افتخار ما است. ایثارگران معزز کمترین نیازی به ما ندارند و هیچ کس توانایی آن را ندارد که حق واقعی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را ادا کند، اما باید وظایف قانونی خود را در قبال این عزیزان به بهترین شکل ممکن ادا کنیم. امروز خوشبختانه با دستور رییس جمهوری و همراهی دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه مطالبات و معوقات پرداخت شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه تامین زمین برای ۱۰۷۳ واحد مسکونی ایثارگران استان سیستان و بلوچستان گفت: به این موضوع نباید به چشم یک تفاهم نامه اداری نگاه شود بلکه نگاه ما باید ادای یک دین به جامعه ایثارگی باشد تا هر چه سریعتر موارد مندرج در این تفاهم نامه عملیاتی شود. حوزه اشتغال نیز یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه معزز ایثارگری است و امیدواریم با امضای تفاهم نامه مربوط به ایجاد ۷۰۰ شغل در حوزه خوداشتغالی و استفاده از ظرفیت سهمیه استخدام سهم ‌ایثارگران بخشی از این دغدغه در استان سیستان و بلوچستان برطرف شود.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان اینکه این استان همواره در طول دوران انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده است افزود: بیش از ۲۰۰۰ نفر از هموطنان ما در حوزه‌های امنیت، ترور، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ناامنی در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده‌اند و برگزاری کاروان‌های راهیان نور در محل شهادت این عزیزان می‌تواند در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسیار خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وفاق و همدلی بسیار خوبی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد و ان‌شاءالله با ادامه پیدا کردن این وفاق شاهد اقدامات و خدمات خوبی در استان باشیم.

در پایان این مراسم تفاهم نامه تامین زمین برای ۱۰۷۳ واحد مسکونی و اشتغال ۷۰۰ نفر از ایثارگران به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار سیستان و بلوچستان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز