خبرگزاری کار ایران

ورود سامانه بارشی به کشور/ بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۲۹۳

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از امشب (۱۶ بهمن) خبر داد و گفت:بارش باران و برف در استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی آغاز می شود.

به گزارش ایلنا، صادق ضیاییان بیان کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آرام پیش‌بینی می‌شود. از این رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده جوی باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد اوایل شب به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، ابرناکی و بارش باران و برف در استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی آغاز می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (۱۷ بهمن) گستره فعالیت سامانه بارشی غرب، شمال غرب، مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز را فرا می‌گیرد، گفت: بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به‌صورت برف و در مناطق جنوبی به‌صورت رگبار رعدوبرق و گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ خواهد بود. همچنین در جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال لرستان و زنجان بارش شدت خواهد داشت،

به گفته ضیاییان، شنبه (۱۸ بهمن) در کل نیمه غربی کشور بارش وجود خواهد داشت. این در حالیست که در شمال و شرق خوزستان، شمال بوشهر، شمال خلیج فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال زنجان و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه (۱۹ بهمن) از فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود، اظهار کرد: گستره فعالیت این سامانه در جنوب غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق است. همچنین بارش در شمال فارس، کهگیلویه وبویراحمد، جنوب چهارمحال و بخیتاری و اصفهان شدت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: روز دوشنبه (۲۰ بهمن) در شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بارش پراکنده و در نیمه شرقی کشور وزش باد پدیده غالب خواهد بود. همچنین این سامانه به‌تدریج از شرق کشور خارج خواهد شد.

ضیاییان با اشاره به اینکه فردا و شنبه (۱۷ و ۱۸ بهمن) در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، لرستان و کهگیلویه وبویراحمد احتمال بارش تگرگ وجود دارد، گفت: از امروز تا ظهر جمعه (۱۶ و ۱۷ بهمن) در استان‌های گیلان و اردبیل وزش باد شدید جنوبی باعث افزایش نسبی دما می‌شود.

به گفته وی، در بعدازظهر روزهای شنبه و یکشنبه (۱۸ و ۱۹ بهمن) در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط شرق و جنوب گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین خلیج فارس نیز طی فردا و شنبه (۱۷ و ۱۸ بهمن) مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ بهمن) ابری همراه با غبار صبح‌گاهی و در بعدازظهر وزش باد و به‌تدریج بارش باران با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱۸ بهمن) ابری، در بعضی ساعات بارش باران و مه رقیق و گاهی افزایش باد و رگبار رعدوبرق با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز