خبرگزاری کار ایران

هوای تهران ناسالم است/ بهبود کیفیت هوا در روز جمعه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۱۹۰

میانگین غلظت آلاینده های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۱۳۵ قرار دارد.

به گزارش ایلنا، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۱۳۵ قرار دارد و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است. در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین غلظت آلاینده‌ها بر روی عدد ۱۳۶ قرار داشت و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم بود. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۱۶ بهمن ۹۹) کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت جو آرام و پایدار و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. در طول روز نیزعدم وزش باد مؤثر پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. این شرایط جوی تا اواخر وقت پنجشنبه تداوم داشته و بنابراین پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

در صبح روز جمعه (۱۷ بهمن ۹۹) با رشد نسبی ناپایداری جوی، وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و نیز کاهش تردد خودروها در روز تعطیل تاحدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شده و انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار بگیرد. افزایش تدریجی ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و نیز افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد. شایان‌ذکر است با حاکمیت شرایط جوی مساعد تا ساعات پایانی جمعه همراه با احتمال بارش، برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز