خبرگزاری کار ایران

ناصریان:

انتصاب ۱۸ معاون و مشاور وزیر و معاون استاندار زن در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۹۷۵

مراسم تجلیل از بانوان نمونه ستاد وزارت کشور همزمان با دهه مبارک فجر و ایام ولادت حضرت زهرای اطهر سلام ا... علیها با حضور وزیر کشور و اعضای شورای فرهنگی وزارت کشور در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد و از ۳۹ بانوی منتخب با اهداء لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در مراسم تجلیل از بانوان نمونه ستاد وزارت کشور، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع و رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام ا... علیها؛ گفت: امیدواریم بتوانیم چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب را با توجه به اینکه در سالهای اخیر در نتیجه تحریم های ظالمانه، با شرایط سختی مواجه بودیم، به گونه ای پیش ببریم که به اهداف اصلی انقلاب اسلامی از جمله عدالت محوری دست یابیم.

ناصریان با اشاره به اینکه در وزارت کشور تلاشهای بسیاری در حوزه های مختلف علی الخصوص بانوان انجام شده است، اظهار کرد: از آغاز دولت تدبیر و امید و حسب دستور وزیر کشور، بر استفاده حداکثری از ظرفیت بانوان در حوزه های مختلف تاکید و در همین راستا تلاش شد تا حد امکان از این ظرفیت استفاده شود. البته این مسئله به معنای این نیست که بدون توجه به شایستگی ها، سهم خاصی به بانوان بدهیم بلکه هدف این بوده و هست که در شرایط مساوی میان بانوان و آقایان، اولویت به بانوان داده شود و بتوانیم بانوان توانمند را ارتقا دهیم.

وی در همین راستا افزود: از ۲۲۴ نفر بانوی شاغل در ستاد وزارت کشور، ۶۶ نفر (۳۰ درصد) در پستهای سرپرستی و مدیریتی منصوب شده اند که پیش بینی قانون برنامه ششم توسعه نیز استفاده از این ظرفیت در حوزه های مختلف کلان وزارت کشور بوده است که در ستاد وزارت کشور این امر محقق و ظرفیت پستهای سازمانی و مدیریتی تکمیل شده است اما تاکید وزیر کشور همچنان بر استفاده بیش از پیش از این ظرفیت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید و حسب دستور وزیر کشور، ۱۸ نفر از بانوان در پستهای بالای مدیریتی منصوب شدند که ۱۶ نفر در سمت معاون استاندار و ۲ نفر در سمت معاون و مشاور وزیر هستند که این آمار در قبل و بعد از انقلاب بی سابقه است.

ناصریان با بیان اینکه از میان ۲۴هزار نفر کارکنان مجموعه وزارت کشور در سراسر کشور، ۴هزار  ۷۸۱ نفر خانم هستند، عنوان کرد: اکنون ۵۰۱ نفر از بانوان صف و ستاد وزارت کشور در پستهای مدیریتی فعال هستند که ۶۷ نفر از آنها در پستهای مدیریتی و مدیرکل، ۱۸ معاون وزیر و معاون استاندار، ۳  فرماندار، ۶۳ معاون فرماندار، ۵۴ بخشدار و ۶ مشاور استاندار هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور اشاره کرد: در سال ۹۲، از ۳۰ هزار دهیار، ۸۸۸ نفر از بانوان بودند که اکنون با ۲هزار و ۸۵۵ نفر دهیار خانم از میان ۳۸ هزار نفر افزایش یافته است که دو برابر ظرفیت افزایش یافته است. 

معاون وزیر کشور به سایر اقدامات انجام شده در حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: امکان غربالگری جامع سلامت بانوان در ستاد وزارت کشور از اقدام های خوب در جهت کمک به سلامت بانوان شاغل در وزارتخانه بود و تلاش داریم مجدداً چنین شرایطی فراهم شود.

رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور درخصوص نحوه انتخاب بانوان نمونه وزارت کشور نیز توضیح داد: شورای فرهنگی وزارت کشور پیشنهاد تقدیر از بانوان نمونه را به وزیر کشور ارائه کرد که وزیر کشور نیز دستور پیگیری داد؛ لذا کارگروهی تشکیل و شاخصهایی براساس تعهدکاری، تکریم ارباب رجوع، توجه ویژه به مسئولیتها، حجاب و عفاف، حسن خلق، حضور در برنامه های فرهنگی و... تعیین شد  و در نهایت، امروز از سوی وزیر کشور از همه منتخبین تقدیر شد.

گفتنی است؛ مراسم تجلیل از بانوان نمونه وزارت کشور با ابتکار شورای فرهنگی وزارت کشور و در راستای مصوبه سومین جلسه شورای فرهنگی در مورخ ۱۶ تیر ماه برنامه ریزی و اجرا شد. براین اساس مقرر شده بود از بانوان نمونه شاغل در ستاد وزارت کشور که بطور ویژه در میدان خدمت به مردم و مسئولیت پذیری و بعلاوه عرصه عفاف و حجاب الگو و نمونه هستند، تجلیل گردد. به همین منظور بر اساس مصوبه شورا، کمیته ای متشکل از  بخش های مختلف تشکیل و نسبت به انتخاب شاخص ها اقدام شد.

تعهد و مسئولیت پذیری کاری و انضباط اداری، تکریم ارباب رجوع و داشتن حسن خلق، رعایت عفاف و حجاب و آداب اسلامی و حضور در برنامه های فرهنگی از جمله شاخص های مصوب برای انتخاب بانوان نمونه است که طی مکاتبه ای که از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع با سایر معاونین وزارت کشور، روسای مراکز و مدیران کل درخواست شد تا مدیران ستادی نسبت به معرفی بانوان منتخب واحد خود به دبیرخانه شورای فرهنگی بر اساس شاخص های مذکور اقدام نمایند.

از ۳۲ مرکز، دفتر و اداره کل وزارت کشور، مجموعا  ۵۹ نفر به دبیرخانه شورا معرفی گردیدند که بر اساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه شورای فرهنگی، اسامی معرفی شده از سوی دفاتر مورد بررسی قرار گرفت که از بین اسامی معرفی شده در نهایت ۳۹ نفر به عنوان بانوی نمونه انتخاب شدند.

گفتنی است؛ برنامه تجلیل از بانوان نمونه پیش ازاین، یک بار در سال ۱۳۹۶ با فرایند مشابه اجرا و منجر به انتخاب ۱۶ نفر به عنوان بانوی نمونه گردید.

گفتنی است خبر سخنرانی وزیر کشور در این نشست، در همین پایگاه اطلاع رسانی منتشر می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز