خبرگزاری کار ایران

ضرورت انجام مطالعات تحلیل خطر و ریسک سوانح طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۹۲۳

رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن اشاره به ضرورت انجام مطالعات تحلیل خطر و ریسک سوانح طبیعی گفت: ما در این راستا همکاری مشترکی با پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی داریم.

به گزارش ایلنا، مهدی رهنما در جلسه تبادل نظر درباره ضرورت انجام مطالعات تحلیل خطر و ریسک سوانح طبیعی اظهار کرد: در بیشتر فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور نیازمند انجام مطالعات تحلیل خطر و ریسک سوانح طبیعی هستیم و امیدواریم بتوانیم در این راستا همکاری مشترکی با پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به انعقاد تفاهمنامه میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی تصریح کرد: هدف از انعقاد این تفاهمنامه ایجاد زمینه همکاری بین دو پژوهشگاه در راستای وظایف اساسنامه‌ای و در زمینه‌های مطالعاتی، پژوهش‌های کاربردی، آموزشی و علمی مرتبط با ارزیابی و مدیریت ریسک سوانح با منشاء آب و هوا شناختی و زمین شناختی با در نظر گرفتن کلیه منابع و امکانات دو مجموعه است.

در ادامه این نشست محمد کاظم جعفری - رییس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی - گفت: در بحث ضرورت انجام مطالعات تحلیل خطر و ریسک سوانح طبیعی که رسالت اصلی مجموعه پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی است، فعالیت‌های چشمگیری انجام شده است که می‌توانیم در توسعه و پیشبرد این موضوع همکاری پیرامون انجام پروژه‌های مطالعاتی مربوط به ارزیابی و کمی‌سازی ریسک‌های مربوط به پدیده‌های آب و هوا شناختی با پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور داشته باشیم.

به گفته وی تبادل نظر و همکاری درباره تعیین نیازهای پژوهشی کاربردی مشترک و اولویت بندی آن‌ها با رویکرد مدیریت ریسک و بحران چند مخاطره‌ای و همکاری برای انجام پروژه‌های مشترک مورد نیاز ارکان حاکمیتی کشور می‌تواند موضوعات مشترکی بین این دو مجموعه باشد که با کمک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور انجام پذیرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در این جلسه با توجه به ضرورت انجام مطالعات تحلیل خطر و ریسک سوانح طبیعی به عنوان پیش نیاز توسعه ریسک اندیشانه در کشور و به منظور هم افزایی اقدامات مراکز پژوهشی در حوزه موضوعات مرتبط با مخاطرات طبیعی تفاهمنامه‌ای مشترک میان این دو پژوهشگاه امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز