خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

جذب ۸۸ هزار نفر معلم تا پایان سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۹۰۸

وزیر آموزش و پرورش از جذب ۸۸ هزار نفر معلم تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره مجوز استخدام ۳۰ هزار نیروی حق التدریسی توضیح داد: آموزش و پرورش موظف شده به ۸۸ هزار نفر از حق التدریسی ها، مربیان پیش دبستانی، آموزش دهنده، آموزشیاران و… که قبل از سال‌های ۹۱ و ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشتند را استخدام کند. اما با چند شرط که یکی از آن‌ها میزان اعتبار و ردیف استخدامی ما است. 

وی افزود: به تناسب اعتباری که در بودجه پیش‌بینی می‌شود و وزارت آموزش و پرورش موظف است تا پایان سال برنامه ششم توسعه این ۸۸ هزار نفر را به استخدام در بیاورد. بعد از استخدام هم این افراد بایستی یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره لازم را ببینند و پس از آن استخدام شوند. 

حاجی میرزایی گفت: ما در سال ۹۸ حدود ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر از این افراد را شناسایی کردیم و بر اساس بالاترین امتیاز، سهمیه‌ها را به استان‌ها و شهرها اختصاص دادیم و به دانشگاه فرهنگیان معرفی کردیم. دیروز هم ۳۰ هزار نفر دیگر ردیف استخدامی گرفتند. 

وی بیان کرد: به تناسب سابقه و امتیازی که این افراد کسب کردند به استان‌ها و شهرستان‌های کشور توزیع خواهند شد و بلافاصله پس از توزیع، دوره آموزشی یک سال آن‌ها در دانشگاه فرهنگیان آغاز می‌شود. از آن ۸۸ هزار نفر حدود ۳۰ هزار نفر باقی می‌ماند که در تلاش هستیم به سرعت ردیف استخدامی آن را فراهم کنیم زیرا با موظف هستیم تا پایان سال آینده کلیه این افراد را به استخدام در بیاوریم بنابراین با جدیت این امر دنبال می‌شود. 

وزیر آموزش پرورش تاکید کرد: همه این ۸۸ هزار نفر قطعاً استخدام خواهند شد زیرا قانون تعهد ایجاد کرده و ما ملزم به اجرای قانون هستیم. تلاش می‌شود تا قبل از اینکه سال ۱۴۰۰ به پایان برسد بتوانیم همه این افراد را تعیین تکلیف کرده باشیم. 

وی در خصوص زمانبر شدن این اقدام توضیح داد: به دلیل اینکه مشکلاتی در قانون پیش آمد و اصلاحاتی برای قانون پیش‌بینی شد. آن قانون به شورای نگهبان رفت تا مورد تایید قرار بگیرد و در نتیجه تایید آن کمی زمان برد. نکته دوم این است که ما موظف بودیم از جمعیت آموزش یاران نهضت سواد آموزی در ابتدا یک آزمون بگیریم که به دلیل کرونا این آزمون با تأخیر برگزار شد و ما نمی‌توانستیم بخشی از آن‌ها را انتخاب و بخش دیگری را رها کنیم. از این رو ناگزیر بودیم که همه اقدامات را متوقف کنیم تا همه کسانی که مشمول قانون هستند به یکباره امتیازات‌شان مرتب شود و باعث شود کسانی که امتیاز بالاتری دارند مورد توجه قرار بگیرند. اکنون این افراد برای طی دوره یک‌ساله به دانشگاه فرهنگیان معرفی شده‌اند. 

حاجی میرزایی درباره شرایط جذب نیروها توضیح داد: میزان سابقه‌ای که آموزش یاران و معلمان حق التدریس در آموزش و پرورش دارند و میزان فعالیت‌ها و مدرک تحصیلی در امتیازاتی که آن‌ها کسب می‌کنند موثر است. به تناسب امتیازات از بالاترین امتیاز تا پایین‌ترین امتیاز اولویت‌بندی خواهند شد. کسانی که بالاترین امتیاز را داشته باشند در این مرحله به دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز