خبرگزاری کار ایران

خبرهای خوش استاندار تهران در حوزه اقتصادی:

از امهال بازپرداخت اقساط کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تا افزایش اعتبارات مشاغل خانگی در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۵۲۵

استاندار تهران با اشاره به مصوبات جلسه اقتصاد مقاومتی استان از امهال بازپرداخت اقساط کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و افزایش اعتبارات مشاغل خانگی در استان تهران خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در شصت و هشتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان تهران که با حضور عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تهران با اشاره به موضوعات این جلسه اظهار داشت: مشکلات مطرح شده به تسهیلات، امهال وام‌ها و مشکلات واحدهای تولیدی بر می‌گردد که با تشکیل این جلسات و نگاه ویژه رئیس کل بانک مرکزی شرایطی پیش آمده تا بعضا تصمیمات ملی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مطرح شود. 

وی ادامه داد: یکی از مصوبات خوبی که در شورای پول و اعتبار مطرح شده و در راستای کمک به بنگاه‌های تولیدی بود پرداخت ۷ و نیم درصد پیش پرداخت و اقساط ۵ساله بود که مهلت آن در شهریورماه به اتمام رسیده که درخواست داشتیم تا پایان سال این امکان استمرار یابد و رئیس کل بانک مرکزی قول مساعد داد که این موضوع در اولین جلسه شورای پول و اعتبار مطرح شود تا این شرایط خوب تا پایان سال ۹۹ برای بنگاه‌های اقتصادی تمدید شود. 

استاندار تهران عنوان کرد: بسیاری از واحدهایی که متاثر از شرایط کرونا فعالیت نداشتند از جمله صنعت گردشگری، تالارهای پذیرایی و غیره تسهیلاتی دریافت کرده بودند که مهلت سررسید اقساط رسیده که با توجه به استمرار شرایط کرونایی و مشکلات این واحدها درخواست داشتیم سررسید اقساط به تعویق بیفتد که کلیات این موضوع پذیرفته شد. 

محسنی بندپی سپس گفت: در مورد مشاغل خانگی از آنجا که اعتبارات استان تهران نسبت به سال ۹۸ کاهش یافته رئیس کل بانک مرکزی قول دادند نسبت به افزایش اعتبارات از منابع داخلی بانک‌ها اقدام شود تا شرایط بهتری برای استان تهران فراهم شود. 

وی سپس گفت: در مورد تامین اعتبار واحدهایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارند که ۶۸ طرح در استان با قابلیت ۳۸۰۰ اشتغالزایی را شامل می‌شود و نیاز به حدود ۴۰۰ میلیارد اعتبار دارد، مقرر شد نسبت به تامین منابع و تسهیلات برای اتمام این طرح‌ها اقدام شود.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز