خبرگزاری کار ایران

احداث ۳ فضای ورزشی دانش‌آموزی در هر ماه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۴۲۷

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: به طور میانگین در هر ماه ۳ فضای ورزشی دانش‌آموزی احداث شده است.

به گزارش ایلنا، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: در سومین روز از ایام خجسته پیروزی انقلاب اسلامی، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و شهدای گرانقدر به ویژه معلمان و دانش‌آموزان شهید را گرامی میدارم و آرزوی طول عمر با عزت برای رهبر فرزانه انقلاب دارم. 

وی ادامه داد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در اجرای مطالبه مقام معظم رهبری، مبنی بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ایجاد بسترهای لازم برای تحقق ساحت‌های ۶گانه تربیتی، به ویژه «ساحت تربیت زیستی و بدنی» با هدایت‌گری وزیر آموزش و پرورش و تلاش کارکنان و مهندسان سخت کوش، اقدام به طراحی و احداث فضاهای ورزشی استاندارد در مدارسِ مناطق شهری و روستایی نموده و دستاوردهای ارزنده‌ای را تقدیم نظام تعلیم و تربیت کرده است. 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: لذا امروز گردهم آمده‌ایم تا ۱۸۳ فضای ورزشی با ۱۸۴ هزار مترمربع زیربنا و با اعتباری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان شامل ۱۱۵ سالن ورزشی، ۳۴ زمین ورزشی و چمن مصنوعی، ۳۱ استخر شنای دانش‌آموزی و ۳ مجموعه ورزشی که بیشترین آن در استان‌های خراسان رضوی، ایلام و سیستان و بلوچستان قرار دارند افتتاح و تحویل آینده سازان میهن عزیزمان نماییم. 

وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون حدود ۸۰۰ فضای ورزشی دانش‌آموزی با زیربنای ۷۸۰ هزار مترمربع در کشور به بهره برداری رسیده که اعتباری بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان صرف ساخت این فضاها شده و به طور میانگین در هر ماه ۳ فضای ورزشی دانش‌آموزی احداث و تحویل کودکان و نوجوانان این مرز و بوم شده است. 

وی افزود: همکاران ما در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور باور دارند مدرسه با نشاط و دانش‌آموز شاد، خلاق و آراسته به فضلیت‌ها نیازمند فضا برای ورزش و تحرک است، بر همین اساس احداث فضاهای آموزشی با شیوه‌های نوین معماری در دستور کار قرار گرفته و ساخت ۴۳ مجتمع آموزشی باهدف ارتقای فرهنگ کار گروهی، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و صرفه‌جویی در منابع آغاز شده است. 

وی ادامه داد: این مجتمع‎‌ها که به نام «سردار شهید سلیمانی» به عنوان الگویی عینی در مسیر دفاع از حریم اهل بیت و کیان ایران عزیز شناخته می‌شود؛ مزین شده، دارای سالن‌های ورزشی استاندارد، زمین چمن مصنوعی، فضای بازی و اسباب بازی، کارگاه‌های آموزشی و آزمایشگاه بوده و برگ زرینی از تحول در عرصه ساخت فضاهای آموزشی در کشور است. 

در پایان وظیفه خود می‌دانم از حمایت‌های بی‌بدیل وزیر پرتلاش آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور، خیرین عزیز این معماران فرهنگی و همکارانم در سازمان نوسازی مدارس کمال تشکر را داشته باشم و اجازه می‌خواهم ضمن افتتاح این مجموعه ورزشی دانش‌آموزی با زیربنای بیش از ۷۰۰۰ مترمربع، همزمان ۱۸۳ فضای ورزشی در سراسر کشور، را با دستور حضرتعالی به بهره‌برداری برسانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز