خبرگزاری کار ایران

انتقاد به تغییر کاربری اراضی وزارت نیرو و دانشگاه آزاد و کاهش اختیارات شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۲۰۵

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به تغییر کاربری اراضی وزارت نیرو و دانشگاه آزاد تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان جلسه صبح امروز شورای شهر تهران در تذکری به بودجه 1400 دولت و جمع بندی کمیسیون تلفیق در ارتباط با کاهش جدی درآمدهای و اختیارات شوراها و شهرداری ها گفت: متاسفانه وزارت نیرو و دانشگاه آزاد نیز در ادامه وزارت آموزش و پرورش، علوم، بهداشت مجوز پیدا کردند تا نسبت به تغییر کاربری املاک و اراضی متعلق به خود در شهرها مبتنی بر آیین نامه هیات دولت اقدام کنند. 

او افزود: با این کار ضمن اینکه جایگاه نهاد شوراهای شهر و شهرداری‌ها سلب می‌شود عوارضی که از این محل نصیب شهرداری‌های کشور می‌شد، رفته رفته کاهش پیدا می‌کند.

سالاری با بیان اینکه نخستین بار این تغییر کاربری توسط وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت ادامه داد: زیرا این وزارتخانه با مشکلات مالی زیادی مواجه بود، دولت و مجلس وقت این تصمیم را اتخاذ کردند و سکوت آن زمان منجر شد که وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز نسبت به این موضوع اقدام کردند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه امسال وزارت نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی نیز مجوز تغییر کاربری املاک خود را گرفته اند گفت: تذکر جدی خود را به دولت و مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم چرا که با این اقدام رفته رفته در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که همه نهادها و وزارت خانه‌ها این رویه را پیش بگیرند.

سالاری از رئیس شورا و شهردار تهران درخواست کرد تا اعتراض خود را درباره این موضوع به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، دولت و مجلس ابلاغ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز