خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

۶۰۰ دانشجوی رزیدنت به کرونا مبتلا شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۱۶۸

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: با وجود تعطیلی دانشگاه‌های حضوری، دانشجویان رزیدنت در مراکز درمانی حضور داشتند و حدود ۶۰۰ نفر از آنها به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خبری روز سه شنبه، با اشاره به وضعیت باز گشایی دانشگاه‌ها، بیان کرد: باز گشایی دانشگاه‌ها به وضعیت بیماری در آن استان و رنگ آن بستگی دارد، اما فعلا برنامه اصلی ما این است که کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار شود.

وی ادامه داد: البته با وجود تمهیداتی که در نظر گرفته شده بود بر روی این موضوع دیگر چالشی نداریم، همه‌ پروتکل‌ها مشخص است که مثلا در هر اتاق دو نفر حضور داشته باشند، غذاها به صورت پکی به دست دانشجو برسد، اتاق ایزوله داشته باشند و دستور داده شده هر دانشجو در زمان ورود به خوابگاه و برگشتن به شهرستانش حتما تست کرونا انجام دهد که اگر در زمان برگشت جواب تست منفی بود حداقل دو هفته در قرنطینه بماند و بعد به خانه‌ی خود برگردد.

لاری در ادامه با اشاره به خدمت رسانی ۳۰ درصد از دانشجویان در ایام کرونا، بیان کرد: زمانی که دانشجویان در دانشگاه حضور نداشتند، بیش از ۳۰ درصد دانشجویان ما که در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها خدمت می‌کردند در در روزهای کرونایی حضور داشتند در جبهه‌ب مقدم درمان بیماری‌ها تلاش کردند.

وی گفت: ما از آنها بسیار سپاسگزاریم، رزیدنت‌ها و دستیارهای تخصصی که با دریافت کمترین حق الزحمه در خط مقدم مدافعان سلامت بودند تشکر می‌کنم و قدردان زحمات این افراد هستیم.

لاری افزود: در این مدت معاونین فرهنگی دانشجوی و روسای دانشگاه فضایی را فراهم کردند که حدود ۳۰ درصد دانشجوها که خروج و ورود به دانشگاه داشتند بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کنند و ضدعفونی و بحث رعایت فاصله گذاری برای آنها به درستی صورت بگیرد.

وی بیان کرد: تا الان ۶۰۰ نفر از این عزیزان به کویید ۱۹ ابتلا پیدا کردند که فضایی برای قرنطینه‌ی آنها در نظر گرفته شد و بنابراین برنامه را جوری در نظر گرفتیم که وقتی افراد وارد دانشگاه می‌شوند و قصد خروج و پایان دوره دارند حتما از آنها تست گرفته شود.

لاری در مورد خدمات طرح شهید قاسم سلیمانی برای دانشجوها بیان کرد: در این طرح ما سه بخش، رهگیری، نظارتی و پرداختی داریم و حتما به ازای هر یک نفری که جواب تست آن مثبت می‌شود، باید از ۱۰ نفر تست رپیت گرفته شود که برای آن حق‌الزحمه تیم‌های رهگیری در نظر گرفته می‌شود.

وی در مورد وضعیت بیمه‌ی دانشجویان گفت: معمولا دانشجویان ما تحت پوشش بیمه‌ی خانواده‌های خود هستند، البته با سعیی می‌کنیم از منابعی پیگیر بیمه سلامت آنها باشیم، اما در نظر داشته باشین که تعداد دستیارها کم تر است و معمولا سن بیشتری دارند و اگر برای آنها مشکلی پیش بیاید هیچ بیمه‌ایی ندارند و آنها در اولویت اول هستند، الان هم در بیمه سلامت ۵۰ درصد وزارت بهداشت و ۵۰ درصد به شکل وام صندوق رفاه پرداخت می‌کند و در تلاشیم تا برای دانشجویان این اتفاف بیوفتد، اما صد در صد دانشجویان بیمه حوادثی که در دانشگاه اتفاق بیفتد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز