خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد:

افتتاح ۱۸۳ پروژه ورزشی دانش‌آموزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۱۶۰

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۸۳ پروژه ورزشی با اعتبار ۷۷۰ میلیارد تومان و بیش از صد ۸۴ هزار مترمربع به سرانه ورزشی دانش آموزان اضافه می‌شود که زمینه استفاده بیش از یک میلیون دانش‌آموز برای ورزش استاندارد را میسر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در آینه بهره‌برداری از طرح‌های وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: مفاهیم تربیتی مثل فداکاری، گذشت، تجربه شکست، همکاری، مشارکت، صبر، بردباری، تحمل، مدارای دیگری، قاعده مبارزه و بازی، نمایش خلاقیت‌ها، جامعه پذیری، سخت‌کوشی و کسب افتخار از مفاهیم بلندی است که در پرتو ورزش قابل انعکاس است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین در کنار ساحت‌های دیگر تربیتی به ساحت تربیت زیستی و بدنی توجه شده و او را در یک تربیت متوازن قرار داده است. این فرصت بسیار کم نظیر تربیتی در ورزش است که در کمال علاقه‌مندی و اشتیاق دانش آموزان به ساحت ورزش شکل گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این فرصت بسیار مهمی است که به ما در دستیابی به اهداف مهم تعلیم و تربیت کمک می‌کند. ما بیش از اینکه به انباشت دانش در اذهان دانش‌آموزان بیاندیشیم کسب مهارت زندگی کردن، آماده بودن برای زندگی، ارتباط برقرار کردن، حل مسئله، مشارکت موثر و توان ارتباطات موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخت و این مسائل در اهداف تعلیم و تربیت و ورزش امکان پذیر خواهد بود.

حاجی میرزایی ادامه داد: میدان ورزش میدان جذاب و شوق آفرین برای رسیدن به این اهداف بلند است. المپیادهای درون مدرسه ای که از ابتکارات دولت تدبیر و امید هست دانش‌آموزان بسیاری را جذب خود کرد. طرح حیاط پویا که با ایجاد یک سری تغییرات جزئی و کم هزینه حیاط و فضای مدرسه اجرایی شد، مدرسه را به یک محیط محرک برای دانش آموزان تبدیل کرد.

وی افزود:این طرح هفت میلیون دانش آموز ابتدایی را از این قابلیت برخوردار کرده است. استقرار و سازماندهی فدراسیون‌های ورزشی یکی از مکانیزم‌های مهم ورزشی بوده است. اصولاً ورزش دانش آموزی پایه و اصل همه ورزش‌های همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ورزش از مدرسه آغاز می‌شود و سپس تبدیل به یک رفتار و عادت خواهد شد. تمام قهرمانان ملی و ورزشی کشور سابقه حضور پررنگ و موفقیت آمیز در صحنه‌های ورزشی دانش آموزی را دارند. موفقیتی مثل مدال جهانی برنز رشته دومیدانی دختران برای اولین بار در سال گذشته از جمله این اقدامات بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از دستاوردهای دانش آموزی ورزش‌های دانش آموزی است. کرونا فعالیت‌های ما در این زمینه را تحت شعاع قرار داد. ما اما تلاش کردیم به جای راه‌های مسدود شده، هم راه بسازیم ساختیم و هم راه را بپماییم. تلاش کردیم با طراحی برنامه‌های خلاقانه اجازه ندهیم تعطیلی مدرسه موجب اختلال در جریان آموزشی شود. با طراحی این برنامه‌های خلاقانه در زیست بوم جدید تاب‌آوری دانش آموزان را ارتقا دادیم.

حاجی میرزایی گفت: امروز در شبکه آموزشی شاد محتوای آموزشی تمام پایه‌های تحصیلی عرضه شده است و تعداد بیش از ۱۲میلیون دانش آموزان در آن عضو کانال های متعددی برای انواع رشته های ورزشی مثل فوتسال، والیبال، هندبال و... هستند که با بهترین مربی های کشوری به آنها آموزش داده می‌شود. 

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: سرانه ورزشی در دولت تدبیر و امید دو برابر شده است. ما در سال ۹۲، حدود ۲۵ پروژه ورزشی داشتیم اما امروز ۱۸۳  پروژه ورزشی را توسط رییس جمهور افتتاح خواهیم کرد.۱۸۳ پروژه ورزشی با اعتبار ۷۷۰ میلیارد تومان بیش از 184 مترمربع به سرانه ورزشی دانش آموزان اضافه می‌شود که زمینه استفاده بیش از یک میلیون دانش‌آموز برای ورزش استاندارد را میسر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز