خبرگزاری کار ایران

سرعت در خدمت رسانی ناشی از الکترونیکی شدن خدمات سازمان امور دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۷۳۸

رئیس سازمان امور دانشجویان در شصت و هفتمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: الکترونیکی شدن خدمات این سازمان در قالب سامانه سجاد، سهولت در پیگیری و سرعت در خدمات رسانی به دانشجویان، دانش آموختگان و سایر دریافت کنندگان خدمت از این سازمان را به دنبال داشته است.

به گزارش ایلنا،  مجتبی صدیقی در نشست مجازی و سراسری معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور که با ارتباط آنلاین با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد گفت: در سال ۱۳۹۲ ماهانه ۱۰۰۰۰ نفر برای دریافت خدمات تحصیلی به سازمان امور دانشجویان مراجعه می‌کردند ولی با توسعه ابزارهای دولت الکترونیک، هم اکنون تعداد مراجعان حضوری به ۱۳۰۰ نفر در ماه کاهش یافته است و با تکمیل سامانه، نیاز به حضور فیزیکی به کمترین مقدار کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به مزایای ارایه خدمات به صورت آنلاین همانند سرعت بیشتر، شفافیت بیشتر، سهولت پیگیری و کاهش هزینه‌ها گفت: صدور گواهی‌ها و مدارک تحصیلی در بستر سامانه‌های مجازی امکان جعل و سوء استفاده را نیز به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

صدیقی در ادامه این نشست به ارائه گزارشی آماری از وضعیت اقدامات سازمان امور دانشجویان در حوزه‌های مختلف بورس و امور اعزام، دانش آموختگان، مشاوره، تربیت بدنی، امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و مشاوره پرداخت و تاکید کرد: تحلیل علمی و کارشناسی وضعیت آمارها به برنامه ریزی بهتر کمک می‌کند.

وی با اشاره به تاثیرات ویروس کرونا بر آموزش عالی گفت: برای اینکه فراغت از تحصیل دانشجویان دچار تعویق و تعلیق نشود و برنامه‌های زندگی آنان به هم نخورد؛ دانشگاه‌ها زمینه حضور دانشجویان دارای واحد‌های عملی، آزمایشگاهی و مشغول تدوین پایان نامه را در دانشگاه تدوین کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان حفظ پروتکل‌های بهداشتی را یک ضرورت مستمر دانسته و تاکید کرد: از خدمات مراکز مشاوره در زمینه مداخلات روانشناختی و آموزش‌های پیشگیرانه استفاده شود.

 صدیقی گفت: با توجه به اینکه غالب آموزش دانشگاهی به صورت مجازی ارایه می‌شود معاونان دانشجویی با معاونان آموزشی همکاری لازم را داشته باشند تا ارزشیابی‌های درسی با نهایت صحت و سلامت انجام شود و به اندک موارد تخلف هم، تذکرات لازم داده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز