خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

به ۹۰ درصد تعهداتمان در اشتغال‌زایی عمل کرده‌ایم/ فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۲۳۹

استاندار تهران گفت: در استان تهران بالغ بر هزار و ۱۹۵ پروژه با ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در زمینه بهداشتی، تولیدی صنعتی و ... افتتاح شده و برای ۲۱ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در نشست خبری خود که ظهر امروز در محل استانداری تهران برگزار شد،  گفت: این ایام خجسته یادآور امام راحل است و این ایام را تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به روز زن گفت: زنان در اصحاب رسانه نقش موثری دارند. انقلاب اسلامی انقلاب احیای ارزش‌های دینی و اخلاقی بود و فرصتی فراهم شد که جمهوریت به منزله تحقق اراده مردم در تعیین سرنوشت خودشان است و از بدو انقلاب شاهد انتخابات بسیاری بوده ایم و باید بستر مشارکت مردم در انتخابات پیش رو را بیشتر کنیم.

استاندار تهران با اشاره به ایام دهه فجر گفت: در استان تهران بالغ بر هزار و ۱۹۵ پروژه با ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در زمینه بهداشتی، تولیدی صنعتی و ... افتتاح شده و برای ۲۱ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

محسنی بندپی با اشاره به تحریم ظالمانه علیه کشور تصریح کرد: در این سال برای مردم سخت بود اما تحریم کرونا و بیماری بود اما در سال جهش تولید در بعد اشتغال و در راستای حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال گام های مهمی برداشتیم.

وی ادامه داد: در زمانی که ما در پیک سوم بودیم کشورهای اروپایی مشکلی از نظر بیماری نداشت، اما با اقدامات خوب ستاد ملی مقابله با کرونا از پانزدهم آبان شاهد روند نزولی هستیم در تولید واکسن هم بنیاد برکت و هم انیستیتو پاستور رازی اقدامات موثری داشته اند.

او با اشاره به نرخ بیکاری در استان تهران گفت: در سال ۹۷ نرخ بیکاری ۱۲ بود و در سال ۹۹ توانستیم نرخ بیکاری را به صورت نقطه ای به ۶.۴ برسانیم و این نشان دهنده این است که در بنگاه‌های اقتصادی اقدامات خوبی صورت گرفته است در سال ۹۹ توانستیم برای بیش از ۸۵ هزار نفر اشتغال فراهم شده و توانستیم به بیش از ۹۰ درصد تعهداتمان عمل کنیم. ۱۰ درصد باقی مانده در بهمن ماه و اسفندماه کامل شود.

استاندار تهران تصریح کرد: در بحث کرونا نگاه ستاد مدیریت کرونا در استان یک مدیریت جامع بود. ۲۵ گروه در ستاد کرونا در استان عضویت داشتند در ابتدای شیوع کرونا برای اولین بار از استاد دانشگاه خواجه نصیر استفاده کردیم که درباره شلوغی مترو و افزایش شیوع کرونا با توجه به آن مدل سازی کرد. همچنین ده هزار میلیارد تومان در اختیار ستاد کرونا استان قرار گرفت.

حضور یک میلیون و ۶۰۰ هزار اتباع خارجی که آمارشان ثبت نشده

وی ادامه داد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار اتباع داریم که در هیچ جا آمار آنها ثبت نشده است و نظام تصمیم گرفت هر کسی فارغ از جنس سن درآمد و تابعیت بدون پرداخت بستری شده و خدمات دریافت کنند. کل فوت شدگان در کهریزک به سی و چند نفر نرسیده است.  

وی با بیان اینکه سر ریز آسیبهای اجتماعی در تهران است گفت: درخصوص معتادان متجاهر اقدامات موثری صورت گرفته است و معتقدیم در بیماری کرونا هر کسی رها شود در انتقال بیماری نقش داشته باشد اما اگر مشکل ما در کودکان کار کودکان اتباع هستند که شامل ۸۵ درصد می شود و به صورت قاچاق می آیند.

وی درباره دستگیری اعضای  شوراها، دهیاری و ... گفت: در همه دستگاه‌ها این مشکلات وجود دارد وقتی ۴۴ شهرداری و ۱۶ فرمانداری داریم ممکن است مشکلی ایجاد شود و هر زمان دستگاه نظارتی اعلام کند ما اقدام می کنیم و در این مدت تقویت سامانه های الکترونیکی داشتیم تا با اقدامات پیشگیرانه تلاش کنیم تا مشکلات دیگر تکرار نشود همچنین اعضای کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ را تغییر دادیم تا دستگیری ها به حداقل برسد آنچه که امروز نیز در خصوص دستگیری ها یا برکناری ها مطرح می شود مربوط به گذشته است.

وی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی کاهش یافته است. تلاش می کنیم تا عادی انگاری نشود و وارد پیک جدیدی نشویم چرا که مردم دیگر تاب ندارند.

او با اشاره به طرح شهید سلیمانی گفت: شناسایی بیمار ردیابی و قرنطینه از اقدامات خوب این طرح است حمایت‌های اجتماعی با این طرح نظم و انسجام خاصی پیدا کرده است.

شهادت ۶ نفر از خدمت‌گذاران نیروی انتظامی در ایام کرونا

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در فاصله گذاری اجتماعی و در بحث کرونا مانند همیشه پای کار بود و در نیروی انتظامی ۶ نفر شهید براثر کرونا داشتیم و هزار مبتلا به کرونا در نیروی انتظامی علاوه بر کادر سلامت و درمان داشتیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه تا هفته قبل دو میلیون و دویست هزار نفر در کل کشور جریمه منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح شده اند، گفت: این اقدام یک مداخله موثر بوده که در کاهش زنجیره کرونا موثر بوده است.

وی درباره شهردار لواسان و مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد، تصریح کرد: مردم در تصمیم سازی ها مشارکت دارند و شورا در لواسان تصمیم گرفت یک فرد به عنوان شهردار انتخاب شود. این افراد قطعا سابقه فعالیت دارند اما انتخاب شهردار براساس قانون بر عهده شوراست اما مصوبات آنها در هیات تطبیق بررسی می شود و اشکالات برطرف می شود در هر جا دستگاه نظارتی اعلام کنند ما اقدام می کنیم.

او با اشاره به خاموشی معابر گفت:  روشنایی خیابان و اتوبان می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد وقتی بحث بر خاموشی شد اولویت بندی شد اما تاکید شده زودتر به حالت عادی برگردد.

کمبود ۴ هزار اتوبوس در تهران

وی درباره حمل و نقل عمومی گفت: ۱۵۰ دستگاه وارد شده و قرار است جلساتی با مجلس شورای اسلامی داشتیه باشیم که در خصوص اضافه شدن واگن اقدام کنند در تهران ۴ هزار اتوبوس کمبود داریم برای بازسازی اتوبوس ها ۱۷۵ میلیارد تسهیلات در نظر گرفته شده است.

او  درباره انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها گفت: باید زمینه مشارکت مردم در انتخابات فراهم شود. آمادگی کامل برای برگزاری هر چهار انتخابات داریم و به لحاظ زمانبندی از برنامه جلوتر هستیم. در برگزاری سلامت انتخابات در انتخابات گذشته رتبه چهارم را داشتیم و باید با توجه به اینکه شرایط مانند گذشته نیست تلاش کنیم که همه مردم در انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به حضورش در استانداری تهران گفت: در همان ابتدا اعلام کردیم سالانه ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه می شود اما زیرساخت‌ها مناسب نیست اما امروز تلاش کردیم که زیرساخت ها را افزایش دهیم و یک نهضت افزایش تخت های بیمارستانی در استان تهران داشتیم از بدو انقلاب در تهران فقط یک بیمارستان دولتی افتتاح کرده بودیم اما امروز اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

او با اشاره به جمعیت غرب استان تهران گفت: تفویض اختیار به فرمانداران نشان دهنده این است که اقدامات خوبی برای کاهش مشکلات غرب و شرق استان تهران صورت گرفته است همزمان قطار ریلی به این مناطق در دستور کار است در خصوص مترو نیز سرمایه گذاری اعلام کرده است که با بازگشت سرمایه ۲۰ ساله مترو را به شهرهای غرب استان تهران برساند. در بخش آبرسانی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

درباره مترو پرند نیز گفت: شورای شهر یک‌ مشکل حقوقی گرفته بود که برطرف شده و بعد از دهه فجر انجام کار  سرعت بیشتری خواهد گرفت.

استاندار تهران درباره مسکن مهر گفت: به ما قول داده اند تا پایان اردیبهشت تحویل دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز