خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

کرونا چهره‌های موذیانه‌ای از خود بروز می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۱۸۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ ویروس بسیار پیچیده کرونا، از خودش چهره‌های متفاوت و موذیانه‌ای بروز می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری که در بم برگزار شد، گفت: وفاق ملی یک دستاورد بسیار مهم است که من این دستاورد را به ملت ایران تبریک می‌گویم. این دستاورد بزرگی بود اما ما و همکاران‌مان همواره نگران بازگشت ایام تلخ یک موج جدید بیماری هستیم.

وی ادامه داد: این ویروس بسیار پیچیده، از خودش چهره‌های متفاوت و موذیانه‌ای بروز می‌دهد. امروز متاسفانه با جهش‌هایی که در اقصی نقاط جهان از سوی این ویروس به وجود آمده، همواره کشورهای جهان را نگران می‌کند که این جهش‌ها گریبان گیر ملل مختلف جهان با یک‌خیز جدید شود.

وزیر بهداشت گفت: در همه کشورهای همسایه ما آمار و اطلاعاتی داریم که این‌خیز را هر روز ثبت می‌کند. اگرچه ما تمام حواسمان را جمع کردیم که به دام هولناک دیگری نیافتیم و این نگرانی را داریم که این ساده انگاری، عادی پنداری از اوضاع و بی‌توجهی به بیماری ما را دچار یک عارضه جدید به نام‌خیز چهارم در کشور کند.

نمکی گفت: اگر خدایی نکرده این‌خیز به وجود آمد، ارتفاعی به مراتب بیشتر از خیزهای قبلی خواهد داشت و به مراتب سرعت انتشار آن بالاتر خواهد بود. به همین دلیل من از همه تقاضا می‌کنم که اولا این همدلی و وفاق خلق شده در این دوره پرعذاب و مصیبت را به عنوان یک دستاورد بزرگ حفظ کنند.

وی افزود: همدلی استاندار، سازمان بسیج، سازمان‌های مردم نهاد و استمرار طرح محله محور که از فرمایشات مقام معظیم رهبری بود؛ بعد از نشستی که با ایشان داشتیم یک سرفصل جدید برای مبارزه با ویروس کرونا بود و باید آن را حفظ کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما نباید این وفاق که یک سرمایه بزرگ است را از دست دهیم و سست کنیم. این تقاضای من است که ستادهای استانی با محوریت استاندار محترم و نیرهای موثر برای روزهای سخت و پربحران این مملکت به عنوان یک زیر ساخت نگهداریم.

نمکی گفت: دومین توصیه من به همکاران این است که ما شعله‌های کوچک بیماری را در اقصی نقاط کشور باید خاموش کنیم. امروز که ما کمترین آمار را داریم باید از این فرصت ناب و طلایی استفاده کنیم تا این شعله‌های کوچک آتش وسیع به دامن سلامت جامعه نزند و باید خانه به خانه به دنیال ویروس کرونا برویم و تست کنیم.

وی افزود: امروز هر چقدر تست نیاز داشته باشید در اختیار می‌گذاریم زیرا با تکیه بر دانش بومی ابزار گسترده‌ای برای مبارزه با بیماری داریم به همین دلیل تقاضا می‌کنم که همکاران با افزایش تست‌ها و با ورود بخش خصوصی تست‌های سریع را انجام دهند تا ما خانه‌های آلوده را سریع‌تر کشف کنیم.

نمکی گفت: در این مدت مراکز درمانی بیشتر و تخت‌‎های بیشتری ایجاد شده اما باز هم کافی نیست. ما بیش از ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز و پنج هزار کپسول اکسیژن ساز به مجموعه بیمارستان‌‎ها اضافه کردیم. همچنین دو هزار و ۵۰۰ تخت جدید آی سی یو احدث شد و نگذاشتیم که کسی پشت درب بیمارستان‌ها بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز