خبرگزاری کار ایران

میانگین عوارض ساختمانی تهران در سال آینده ۵۰ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۱۴۸

اعضای شورای شهر تهران به افزایش ۵۰ درصدی میانگین نرخ عوارض ساختمانی در سال آینده رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران نحوه محاسبه و دریافت عوارض ساختمانی مبتنی بر تعیین ارزش املاک در شهر تهران با تاکید بر موقعیت مکانی و اصلاح مصوبات نحوه محاسبه و دریافت عواض صدور پروانه ساختمانی، نظارت فنی و عوارض استفاده موقت در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. 

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در توضیح گزارش مشترک کمیسیون معماری و شهرسازی و برنامه و بودجه گفت: در فرایند تصمیم گیری برای تعیین عوارض سال جاری، این بحث مطرح شد که بتوانیم در این دوره دفترچه ارزش معاملاتی کل پارسل‌های شهر تهران را مبتنی بر مرغوبیت مکانی تدوین کنیم.

او ادامه داد: چرا که مبانی تعیین قیمت املاک در این دفترچه دقیق نیست. لذا کمیسیون معماری و شهرسازی طرحی را به شورا ارائه داد تحت عنوان الزام شهرداری به ایجاد دفترچه معاملاتی شهر تهران مبتنی بر مرغوبیت مکانی تک تک پارسل‌های شهر تهران. 

سالاری افزود: این مطالعه در این دوره انجام شد و در دفترچه‌ای که شهرداری ارائه می‌دهد با ارزش مکانی تک تک پارسل‌های شهر تهران مواجه هستیم و برای اینکه مشاور بتواند به این ارزش مکانی واقعی برسد، شاخص‌های بسیار زیادی مدنظر قرار گرفته است که مهمترین آن‌ها تاثیرپذیری از ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران است. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: از دفترچه معاملات ملکی فعلی استفاده کردیم و ۵۰ درصد میانگین عوارض نسبت به سال ۹۹ اضافه می‌شود که در برخی مناطق بیشتر و در مناطق غیربرخوردار کمتر خواهد بود. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران به افزایش میانگین ۵۰ درصدی عوارض ساختمانی را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز