خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تهران مصوب شد؛

افزایش ۲۵ درصدی عوارض طرح ترافیک

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۱۱۴

اعضای شورای شهر تهران به افزایش ۲۵ درصدی عوارض طرح ترافیک رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران بررسی لایحه اصلاح مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا مورد بررسی قرار گرفت و گزارش مشترک کمیسیون عمران و حمل ونقل و برنامه و بودجه قرائت شد. 

محمد علیخانی با قرائت گزارش مشترک دو کمیسیون گفت: در این لایحه در بحث افزایش پایه عوارض تغییراتی ایجاد شد. لایحه شهرداری افزایش ۲۰ درصدی عوارض را پیشنهاد داده بودند که در کمیسیون مشترک به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد. همچنین افزایش پایه‌ای عوارض از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد در ماده اول تغییر کرد و از ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان به ۳۵ هزار تومان افزایش یافت. 

او ادامه داد: در تبصره پنجم ماده یکم اصلاحی، افزایش بهای خدمات صدور مجوز سالانه تردد نیز از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش و از ۱۸۰ هزار ریال به ۱۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافت. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل ادامه داد: در ماده ۸ اصلاحی، افزایش عوارض از مبلغ ۵هزار تومان به ۲۵ درصد نیز بررسی و تایید شد. ورود کامیون‌های حمل سوخت و آرد رایگان بوده که این اصلاح لحاظ شد. همچنین در ماده ۱۳ تعیین موارد هزینه و تخصیص درآمدها و تاکید بر اختصاص ۴۰ درصد به امر نوسازی ناوگان فرسوده اختصاص پیدا کرد. 

در ادامه احمد مسجدجامعی در مخالفت با تغییرات اعمال شده در این لایحه گفت: این تبصره‌ها عوارض درآمدی است که در بودجه ذکر می‌شود. شهرداری ۲۰ درصد برای آن‌ها پیشنهاد داده و ما آن را ۲۵ درصد کرده ایم. در قسمت مربوط به عوارض حوزه شهرسازی تغییرات وسیعی برای افزایش درآمد داریم و برای این عوارض رقم‌ها بسیار بسیار بالا رفته است. 

او افزود: در دوره‌های پیشین سالی که انتخابات بود، شورای شهر رفتاری را اتخاذ می‌کرد که منجر به افزایش مشارکت شود و در حالی که نباید فشار اقتصادی به مردم را بیشتر کنیم این ۲۰ درصد را ۲۵ درصد کرده ایم. 

او ادامه داد: علاوه بر این ما کلی عوارض دیگر نیز وضع کردیم در سالی که باید انتخابات پرشور برگزار شود و این مخالف مشی جاری شورا در سال‌های پیشین بوده است. 

به گزارش ایلنا، با تصویب اعضای شورای شهر تهران، عوارض طرح ترافیک ۲۵ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز