خبرگزاری کار ایران

در نخستین روز از دهه مبارک فجر؛

وزیر بهداشت زنگ انقلاب را در یکی از مدارس بم نواخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۰۷۹

وزیر بهداشت در اولین روز ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب با حضور در مجتمع آموزشی دخترانه ارگ جدید بم، زنگ انقلاب را نواخت.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی، در این مراسم خطاب به این دانش آموزان اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی، از هر هزار نوزادی که در این مناطق به دنیا می‌آمد، حداقل پدر و مادر ۲۰۰ نفر از آن‌ها، یکسالگی نوزادان خود را نمی‌دیدند و نزدیک به ۲۵۰ تا ۲۶۰ نفر از این بچه ها، به ۵ سالگی نمی‌رسیدند.

وی افزود: در این منطقه‌ای که شما زندگی می‌کنید و هنوز هم سختی‌هایی را متحمل می‌شوید، بسیاری از امکاناتی که امروز وجود دارد، نبود. در کل این منطقه شاید یک پزشک هم نداشتیم و اگر هم بود، حتما یک پزشک هندی، بنگلادشی یا فیلیپینی بود. به برکت انقلاب، علاوه بر توسعه مدارس و کلاس‌های درس، مرگ و میر نوزادان به یک دهم قبل از انقلاب رسیده است و تعداد مراکز درمانی در برخی از مناطق کشور، حدود ۱۰۰ برابر شده است.

وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: قبل از انقلاب فقط یک هزار و ۸۰۰ خانه بهداشت در کشور وجود داشت و در این مناطق هم به ندرت شاید مرکز بهداشتی داشتیم، اما امروز به لطف خداوند و به برکت انقلاب اسلامی، ۱۸ هزار خانه بهداشت در روستاها داریم و امیدواریم هر روز وضعیت مناطق کمتر توسعه یافته کشور، به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بهتر شود و شما دانش آموزان، به پزشکان و مهندسان آینده کشور تبدیل شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز