خبرگزاری کار ایران

در آیین اختتامیه رویداد بین المللی کلیماتون ٢٠٢٠ مطرح شد؛

ضرورت تداوم نگاه ایده محور در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۶۷۱

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها وضعیت گرمایش زمین و تغییرات اقلیم و ذوب شدن یخ های قطبی بسیار تامل برانگیز است و متأسفانه ایران یکی از قربانیان اصلی تغییرات اقلیمی است که ابعاد آن هنوز به طور کامل بررسی نشده است.

به گزارش ایلنا، شینا انصاری در آیین اختتامیه رویداد بین المللی کلیماتون ٢٠٢٠ و اعلام طرح‌های برگزیده محیط زیستی در این رویداد با اشاره به استقبال علاقه‌مندان محیط زیست برای حضور در کارگاه‌های تخصصی این رویداد بین‌المللی با توجه به شرایط ویژه شیوع کرونا در کشور گفت: این رویداد یک رخداد بین‌المللی در زمینه تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی است که در اغلب کشورها در حال اجراست و امسال شهرداری تهران برای سومین سال، اقدام به برگزاری آن  و در این خصوص از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد  استفاده کرده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار افزود: با ارائه ایده های بکر، کاربردی و نوآورانه برای رفع مشکلات محیط زیستی می‌توانیم قدم های اولیه را برداریم. بی شک نمی‌توان عملکرد و برنامه ریزی مدیریت شهری را بدون توجه به موضوع کاهش گازهای‌گلخانه‌ای و سازگاری با اثرات تغییراقلیم و تاب آوری شهرها در نظر گرفت.

انصاری ادامه داد: این برنامه شهرمحور فرصتی برای خلق ایده‌های محلی به منظور رفع و یا کاهش چالش‌های مشترک آب و هوایی فراهم می‌کند. گرچه پیچیدگی شهرها و تمایزات موجود بین شهرهای مختلف، کار جست وجوی راه‌حل های موثر برای رفع مسائل را به امری پرچالش و هراس انگیز برای سیاستگذاران، طراحان و ساکنان شهرها بدل ساخته است، با این حال حرکت در مسیر بهبود کیفیت زیست‌پذیری شهرها از جمله ضروریاتی است که برای کاهش تبعات و پیامدهای آتی ناگزیر باید در آن گام نهاد. مسیری که مهمترین مولفه آن درک این واقعیت است که انسان شهرنشین برغم دستاوردهای شگرف خویش نیازمند برقراری ارتباطی تنگاتنگ با طبیعت و تبعیت از نظام حاکم بر آن هست.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به آخرین گزارشی که روز دوشنبه این هفته در مجله علمی کریسوفر منتشر شد، اشاره کرد و گفت: روند از دست رفتن یخ‌های زمین با بدترین سناریوی کمیته بین دولتی تغییرات آب و هوایی که مهم ترین نهاد آب و هوایی در جهان است، مطابقت دارد. بر اساس این گزارش زمین حدود ۲۸ تریلیون تن یخ بین سالهای ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۷  از دست داده است و محققان این تحقیق برآوردکرده اند که حدود دو سوم از یخ های ذوب شده به دلیل گرمایش اتمسفر و حدود یک سوم به دلیل گرم شدن دریاها بوده است.

به نظر می رسد که سرعت تبعات تغییرات آب و هوایی بسیار بیشتر از چیزی است که همه تصور می کنند و در حال حاضر گرمایش زمین به‌عنوان مهمترین و بزرگترین معضل محیط زیستی پیشروی جامعه بشری مطرح است.

به گفته وی متأسفانه ایران هم یکی از قربانیان اصلی تغییرات اقلیمی است که ابعاد آن هنوز به طور کامل بررسی نشده است. از این رو  برگزاری این‌گونه رویدادها و تلاش برای اثربخش بودن آن‌ها در مدیریت شهری بسیار امیدبخش است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، انصاری در پایان با بیان اینکه این رویداد یک برنامه شهر محور است، تاکید کرد: با تداوم نگاه ایده‌محور موجود و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به منظور بهره‌گیری مطلوب از طرح‌های پیشنهادی در مدیریت شهری، ضمن هویت بخشیدن به رویدادهای بین‌المللی، از طریق آن می‌توان به حل مسائلی که گرمایش جهانی را تشدید می‌کنند و جلوگیری از پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی کمک کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز