خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت فاز ۲ پروژه برج میلاد/راه‌اندازی فاز یک پروژه هزار و یک شهر در بهار۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۵۰۰

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: پروژه فاز ۲ برج میلاد، ۲ مشتری ایرانی و خارجی دارد و کارشناس قرار است قیمت گذاری روی این پروژه را انجام دهد و مشتری ایرانی درواقع یک بانک است.

به گزارش ایلنا، شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران درباره سرنوشت فاز ۲ پروژه میلاد بیان کرد: قرارداد پروژه فاز دو میلاد با بنیاد تعاون ناجا که شریک تجاری سازمان در این پروژه بود، فسخ شد و کمیسیون ماده پنج درباره بارگذاری جدید آن در حال تصمیم‌گیری است.

وی افزود: نزدیک به ۱۰ سال این پروژه فریز شده و در دست شریک قرار داشته و هیچ بهره برداری از آن نشده بود و تنها اقدام ایجاد گود بزرگی بود که مدتها دغدغه مدیریت شهری تبدیل شده بود. اما؛ به تازگی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با پرداخت هزینه‌های شریک این پروژه را آزاد سازی کرد و امروز ۴.۵ هکتار زمین در یکی از مرغوب ترین موقعیت های تجاری در سطح تهران آماده سرمایه گذاری است.  

وی ادامه داد: هم اکنون این پروژه دو مشتری ایرانی و خارجی دارد و کارشناس قرار است قیمت گذاری روی این پروژه را انجام دهد،  مشتری ایرانی هم درواقع یک بانک است.

تفاهم با ۲ شرکت ایرانی و یک شرکت خارجی برای خریداتوبوس و واگن مترو

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران درباره خرید اتوبوس و واگن مترو هم توضیح داد: با دو شرکت داخلی تفاهم نامه امضا شده و این شرکت‌ها به وزارت نفت معرفی شدند که مسایل را حل کنند. همچنین با یک شرکت خارجی هم تفاهم نامه امضا شده و ماه آینده با حضور شرکت خارجی در تهران قرارداد بزرگی بسته می شود. بررسی ها و مطالعات در این زمینه انجام شده و فقط امضای نهایی قرارداد باقی مانده است.

وی ادامه داد: برای تامین مالی برای ایجاد دو یونیت زباله سوز ۸۰۰ تنی در آراد کوه، ایجاد یک خط ال آرتی در محدوده ای که شورای ترافیک مصوب کرده، قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس و قرارداد خرید ۲ هزار واگن اقدام می شود.  

راه اندازی فاز یک پروژه هزار و یک شهر در بهار۱۴۰۰

وی درباره پروژه «هزار و یک شهر» بیان کرد: مسایل میان سازمان و شریک تجاری حل و فصل شده و شریک به هیات مدیره سازمان سرمایه‌گذاری تعهد داده که فاز یک را در بهار ۱۴۰۰ راه اندازی کند. فاز دو که تجاری است ممکن است بعدا راه اندازی شود.

وی با اشاره به مشکلات شریک این پروژه گفت: در مذاکرات انجام شده، شریک منکر چنین مشکلاتی است و وظیفه ما هم نیست که مشکلات آنان را بررسی کنیم. قراردادی است بین سازمان و شریک تجاری بسته شده و پروژه هم پیشرفت فیزیکی دارد، از طرف دیگر هیچ دستگاه رسمی هم در این رابطه موضوعی را مطرح نکرده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، سال ۱۳۹۰ گلنگ پروژه‌ای به نام «هزار و یک شهر» از سوی گروه هلدینگ عظام (فعالیت اصلی قطعه سازی خودرو) در منطقه ۲۲ در غرب قسمت بزرگراه شهید همت به زمین زده شد، همان زمان پیش‌بینی شده بود که این پروژه در سال ۱۳۹۶ به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید اما تا به امروز این پروژه فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز