خبرگزاری کار ایران

سند تحول بنیادین ترمیم و به روز رسانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۱۴۱

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در اجرای مفاد بخش سوم فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و لزوم پاسخگویی به تغییر و تحولات محیطی و نیازهای جامعه و دانش‌آموزان و توجه به تجربیات و یافته‌های جدید علمی و با در نظر گرفتن رویکردها و اصول مربوط، نسبت به ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام می شود.

به گزارش ایلنا، محمود امانی در نهصدو هشتادوششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، بر لزوم همکاری دستگاه های مختلف در اجرای کامل سند تحول بنیادین تاکید و اظهار کرد: اولویت اصلی آموزش و پرورش عدم تعطیلی و حضور دانش آموزان در مدارس است.

وی با اشاره به ماده واحده اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران، گفت: خانواده و مدرسه به عنوان دو رکن موثر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، باید در چارچوب ساز وکارهای مناسب و با تعامل و همسویی هر چه بیشتر، در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، ایفای نقش نمایند.

امانی تصریح کرد: به همین منظور انجمن اولیاء و مربیان به موجب مصوبه شورای‌عالی اداری به صورت یک تشکل غیردولتی در سطوح مدرسه، منطقه، استان و ستاد تشکیل می‌شود تا زمینه‌های همکاری، هماهنگی و مشارکت اولیا با آموزش و پرورش در امر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر فرایند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را فراهم آورد.

وی افزود: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیاء و مربیان موافقت کردند و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش طی 6 ماه اساسنامه این سازمان را تهیه و برای بررسی و تصویب به شورا عالی آموزش و پرورش ارائه نماید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تصویب ماده واحده نحوه ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این جلسه، خاطرنشان کرد: در اجرای مفاد بخش سوم فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و لزوم پاسخگویی به تغییر و تحولات محیطی و نیازهای جامعه و دانش‌آموزان و توجه به تجربیات و یافته‌های جدید علمی، با در نظر گرفتن رویکردها و اصول مربوط، نسبت به ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام  می شود.

امانی ادامه داد: ترمیم و به‌روزآوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کمیسیون راهبری تحول بنیادین شورای‌عالی آموزش وپرورش با مسئولیت دبیرکل شورای عالی و نمایندگانی از دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی،  نخبگان دانشگاهی و حوزوی، مدیران و معلمان و با در نظر داشتن «مطالعات پشتیبان» انجام خواهد شد.

وی با اشاره به رویکردهای حاکم بر ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین، تصریح کرد: ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین، با توجه به ترکیبی از رویکردهای تکمیلی و آینده نگرانه، اصلاحی و اجرایی سازی انجام خواهد شد؛ در رویکرد تکمیلی و آینده نگرانه با بررسی سیاست های تحولی مغفول مانده، نیازهای نوظهور و شرایط نوپدید نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: رویکرد دیگر برای اصلاح و ترمیم سند تحول، رویکرد اصلاحی می باشد که در این رویکرد برخی از مفاد سند که به دلیل ابهام و یا عدم برخورداری از اتقان کافی، نیاز به اصلاح جزئی برای به حداقل رساندن زمینۀ تفسیرپذیری دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد.

امانی با اشاره به رویکرد اجرایی سازی سند تحول بنیادین، ادامه داد: در این رویکرد بسترسازی لازم برای افزایش قابلیت اجرایی مفاد سند تحول و پیاده سازی آن مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش موظف است اعتبار مورد نیاز ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین را از سرجمع اعتبارات آن وزارتخانه تأمین نماید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این جلسه به کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش اجازه داده شد، بر روی موضوعات و طرح هایی که فهرست آن در جلسه شورای عالی مطرح شد، مورد بررسی و تصویب قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز