خبرگزاری کار ایران

تاکید بر تغییر نحوه کارکرد و ارائه خدمات شهری با شیوع پاندمی کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۱۲۵

رئیس شورای شهر تهران گفت: کرونا شرایط استفاده از خدمات شهری را تغییر داد به نحوی که سیستم حمل و نقل عمومی به عنوان منبع انتشار کرونا محسوب می‌شود. به همین دلیل باید کارکرد خدمات و نحوه‌ ارائه‌شان باید تغییر کند. فروشگاه‌های بزرگ و حراج‌ها و غیره دیگر نمی‌توانند مانند گذشته عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در آیین اختتامیه جایزه جهانی خشت طلایی تهران گفت: این جایزه جهانی از سال ۹۳ به ابتکار روابط عمومی شهرداری تهران پا گرفته است و امسال  ابعاد جهانی مناسبی به خود گرفته و ۵۸ کشور پروژه های خود را به این مراسم ارسال کردند.

او ادامه داد: خوشبختانه امسال موضوع مهمی به دلیل پاندمی کرونا در نظر گرفته شد که موضوع شهر سالم، اقدامات محلی و تاثیرات جهانی است.

هاشمی افزود: پاندمی کرونا طی یک اقدام محلی منتشر شد و بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون رخدادی با آن اهمیت و فراگیری که اکثر انسان های جهان را درگیر خود کرده باشد نداشتیم.

رئیس شوراش شهر تهران ادامه داد: در کنار ابعاد منفی این ویروس البته ابعاد مثبتی را هم می شود در نظر گرفت که به همدلی و همراهی انسان ها می توان اشاره کرد. بعلاوه باعث شد انسان‌ها به محیط‌زیست و احیای طبیعت  توجه بیشتری کنند. کرونا نفس جدیدی به محیط زیست داد و سبب شد درباره مشکلاتی که برای محیط زیست ایجاد کرده بودیم فکر کرده و مراقبت بیشتری کنیم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه کرونا یک چهره جدید به دنیا داد، اضافه کرد: کرونا شرایط استفاده از خدمات شهری را تغییر داد به نحوی که سیستم حمل و نقل عمومی به عنوان منبع انتشار کرونا محسوب می‌شود. به همین دلیل باید کارکرد خدمات و نحوه‌ ارائه‌شان باید تغییر کند. فروشگاه‌های بزرگ و حراج‌ها و غیره دیگر نمی‌توانند مانند گذشته عمل کنند.

هاشمی ادامه داد: ما همیشه به فکر سیل و زلزله در شهر بودیم اما پاندمی باعث شد به موارد دیگری چون کارکرد خدمات در شهر نیز توجه کرده و  تاب آوری شهر از این جهت نیز مورد بررسی قرار گیرد. در این زمینه کارهایی صورت گرفته و نتایح مثبتی هم دیده شده است.

او در ادامه تعریفی از شهر سالم ارائه داد و گفت: شهر سالم شهری است که فضای آن آرامش در شهروندان ایجاد کند و این محقق نمی‌شود مگر با همراهی دولت‌ها و نهادهای اثرگذار تا بتوانیم به دید مشترک برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز