خبرگزاری کار ایران

تشریح عملکرد آموزش‌وپرورش در افزایش ایمنی و آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۰۵۷

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در آئین اختتامیه جشنواره جوانه‌های راه با برشمردن فعالیت‌های آموزش‌وپرورش در افزایش ایمنی و آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی عملکرد این نهاد را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در آئین اختتامیه جشنواره جوانه‌های راه که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و در سالن جلسات وزارت مذکور برگزار شد، با اشاره به کاهش آمار و ارقام تصادفات، اظهار کرد: از آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک دستگاه بزرگ و مؤثر انتظار می‌رود کارهای بزرگی در جهت ارتقای ایمنی انجام دهد. 

وی افزود: در راستای افزایش ایمنی و کاهش حوادث دو موضوع را در دستور کار داریم؛ که آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی در کتاب‌های درسی و دیگری آموزش این مقررات در قالب فوق‌برنامه‌های دانش آموزان است. 

کاظمی تصریح کرد: در سه‌پایه تحصیلی سوم و چهارم ابتدایی و پایه دوازدهم متوسطه، دانش آموزان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین با وظایف پلیس آشنا می‌شوند. آشنایی دانش آموزان پایه چهارم با کمربند ایمنی و انواع وسایل نقلیه و آشنایی دانش آموزان پایه دوازدهم با ایمنی جاده‌ها ازجمله مصادیق این موضوع است. 

وی اضافه کرد: کتاب‌های درسی محدودیت‌هایی دارند لذا باید از روش‌های دیگر نیز استفاده کرد بنابراین بخش دوم برنامه‌های آموزشی در خصوص مقررات راهنمایی و رانندگی در قالب فوق‌برنامه برای دانش آموزان ارائه می‌شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی خاطرنشان کرد: تشکل همیار پلیس یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های دانش‌آموزی کشور است، در شرایط کرونایی این تشکل با ۲۴ هزار عضو فعالیت خود را در فضای مجازی و در کانال مربوط در شبکه شاد ادامه می‌دهد. 

وی با اشاره به وجود تشکل فرهنگ یاران ترافیک، تصریح کرد: تاکنون بیش از یک‌صد هزار نفر از اعضای این تشکل را آموزش دادیم. 

کاظمی با اشاره به تغییر شرایط فعالیت‌ها با شیوع کرونا و از سال قبل، اظهار کرد: از سال قبل برنامه‌های آموزشی خود و حوزه ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی را در فضای مجازی برگزار می‌کنیم، تولید و بارگذاری ۵ هزار محتوا در شبکه شاد کانال همیاران پلیس ازجمله این فعالیت‌ها است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: فعالیت‌های اردویی و برگزاری جشنواره جوانه‌های راه نیز یکی دیگر از اقدامات فرهنگی و شروعی برای کارهای عمیق فرهنگی است لذا از سال تحصیلی جاری این جشنواره را به یک موضوع دائمی تبدیل کردیم. 

وی از آمادگی کامل برای همکاری بیشتر با وزارت راه و شهرسازی در خصوص برگزاری جشنواره‌ها خبر داد و افزود: یکی از راه‌های افزایش ایمنی، تولید خودروهای متناسب با سن دانش آموزان برای استفاده در فرایند سرویس مدارس و اردوهای دانش‌آموزی است. 

کاظمی بر تلاش بیشتر و مؤثر در افزایش ایمنی دانش آموزان تأکید و عنوان کرد: این جشنواره اقدامی بود برای کارهای فرهنگی عمیق‌تر در این موضوع بود لذا این برنامه را برای سال آینده برای ۷ میلیون دانش‌آموز ارائه می‌کنیم. 

گفتتی است؛ این جشنواره با شعار؛ عابر آگاه، راننده قانون‌مدار، جاده ایمن و خودرو ایمن و در رشته‌های هنرهای تجسمی ویژه دانش آموزان ازجمله؛ نقاشی، عکاسی، پوستر و کاریکاتور و با همکاری دو وزارت آموزش‌وپرورش و راه و شهرسازی و برخی نهادها و سازمان‌های همکار برگزار شد. بیش از شش هزار آثار در این جشنواره مشارکت داشتند. 

همچنین؛ در این آئین از علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و هانی معلمی معاون وی با اهدای نشان افتخار و لوح تقدیر توسط وزارت راه و شهرسازی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز