خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

هیچ کس نمی‌تواند از فضای عمومی شهر به عنوان فضای اختصاصی استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۹۶۳

رئیس شورای شهر تهران درباره جلوگیری از تبدیل فضاهای عمومی در خیابان به فضای اختصاصی پارک ماشین گفت: شهرداری و نیروی انتظامی اقتدار لازم را برای اجرای این موضوع ندارند در حالی که با این مسائل باید این اقتدار ایجاد شود تا فضای عمومی شهر فضای اختصاصی نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان جلسه دویست و شصت و هفتم شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: تعداد زیادی از لوایح یک فوریتی عوارض توسط شهرداری ارائه شد تا قبل از ۱۵ بهمن به نتیجه برسد که این لوایح تصویب شد. 

او ادامه داد: دو طرح و لایحه تهرانِ بیدار و تخفیف‌های ویژه در عوارض شهرسازی به ساخت هتل نیز بررسی و جلسه مقداری هیجانی شد و اعضا جدی پای کار بودند و به تصویب رسید. 

او درباره زیست شبانه گفت: براساس مصوبات چند نقطه که دچار شب مردگی است و در آن فضاهای مناسبی وجود دارد انتخاب شده و هدف از این موضوع بیشتر فرهنگی است تا کسانی که دوست دارند و شب‌ها دیر می‌خوابند بتوانند از این فضا استفاده کنند و عمده وقت خود را با خانواده بگذرانند تا هم شب مردگی در این نقاط از بین برود و هم فضای فرهنگی و اجتماعی تثبیت شود. 

هاشمی در واکنش به اینکه این لایحه در گذشته از سوی هیات تطبیق رد شد چرا که نیروی انتظامی امکان اجرای آن را نداشتند، اما اکنون با تغییر اسم و تغییرات جزئی مجددا در صحن مطرح شده گفت: باید دید و شاید با نقاط محدودی که در لایحه جدید تثبیت شده مشکل را هم با هیات تطبیق و هم نیروی انتظامی حل کند و این موضوع در فرمانداری مجددا مطرح می‌شود و آن‌ها نظر خود را می‌دهند و مجددا آنرا بررسی می‌کنیم. 

او همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از مردم فضای جلوی مغازه خود را متعلق به جای پارک ماشین خود می‌دانند گفت: شهرداری و نیروی انتظامی اقتدار لازم را برای اجرای این موضوع ندارند در حالی که با این مسائل باید این اقتدار ایجاد شود تا فضای عمومی شهر فضای اختصاصی نشود. 

هاشمی گفت: ضمانت این کار اقتدار نیروی انتظامی است و هیچ کس نمی‌تواند فضای عمومی شهر را به عنوان فضای اختصاصی استفاده کند اما بسیار پیش می‌آید که هم ارگان‌های دولتی و هم ارگان‌های خصولتی و هم مردم، بخشی از فضای عمومی شهر را اختصاصی استفاده می‌کنند و این مساله کم کم جا افتاده است. 

او در پاسخ به این سوال که روز گذشته بخشی از اتوبان همت به نام شهرداری سند خورد و برای عرصه عمومی سند خورد گفت: شهرداری برای اکثر جاهای شهر از قدیم سند دارد اما بعدا بعضی‌ها روی این اسناد شکایت می‌کنند و ایجاد شک و تردید می‌کنند و به دادگاه مراجعه می‌کنند. برخی از جاها در شهر یکباره موقوفه فرض می‌شود و بسیاری از این مسائل در شهر وجود دارد که بخش حقوقی شهرداری آنرا دنبال می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز