خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری ۴ میلیاردی با جعل رسیدهای بانکی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۶۶۵

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جاعل و کلاهبرداری خبر داد که با جعل رسیدهای بانکی از ۱۵ مالباخته ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «سید علی شریفی» بیان داشت: پنجم آذر ماه سال جاری پرونده‌ای از دادیاری دادسرای ناحیه یک تهران مبنی بر کلاهبرداری و جعل به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع و شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت، مالک فروشگاه موبایل هستم. بیست و چهارم آبان ماه شخصی با من تماس تلفنی گرفت و ۳ دستگاه گوشی آیفون پرو۱۲ به ارزش یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال را به صورت تلفنی خریداری کرد و خواست گوشی‌ها را به وسیله پیک موتوری به آدرسی در خیابان ظفر برایش بفرستم و برای پرداخت مبلغ قرار بر این شد پول را به حسابم واریز و تصویر رسید پرداخت آن را برای ارسال کند که پس از تحویل گوشی‌ها متوجه شدم که هیچ وجهی به حسابم واریز نشده و رسید بانکی جعلی بوده است. 

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی هویت متهم شناسایی شد، عنوان کرد: همچنین در تحقیقات پلیسی به دست آمد، متهم پس از انجام چندین فقره کلاهبرداری به همین شیوه، به جزیره کیش گریخته است. 

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی ابرازداشت: مراقبت‌های ویژه پلیسی آغاز تا اینکه بیستم دی ماه زمانی که متهم قصد داشت از طریق هوایی وارد تهران بشود، توسط کارآگاهان در فرودگاه مهرآباد، شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی به ۱۵ فقره کلاهبرداری با جعل رسید‌های بانکی معترف شد، اضافه کرد، متهم اعتراف کرد، رسید واریزی را با استفاده از کامپیوتر و اسکنر جعل و برای مال باختگان ارسال می‌کردم. 

سرهنگ شریفی در ادامه گفت: تا کنون ۱۲ تن از مال باختگان، شناسایی و تحقیقات تکمیلی برای کشف زوایای پنهان پرونده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز