خبرگزاری کار ایران

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تهران رو به کاهش است/ دریافت سیگنا‌ل‌های نگران کننده از خیز جدید کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۵۵۸

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به نشانه های جدید از خیز کرونا در تهران بر لزوم اعمال پروتکلهای سخت گیرانه تر برای دو هفته آینده در فرودگاههای تهران تاکید.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی در جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا گفت: در هفته چهارم دی ماه با شیب ملایمی نسبت به هفته سوم میزان ابتلا رو به افزایش است. در هفته چهارم دی ماه در مقایسه با هفته سوم  از سرعت کاهش میزان ابتلا کاسته شده یا حتی افزایش را شاهد هستیم؛ در نتیجه پیام ها و سیگنال های نگران کننده ای را دریافت می کنیم.

او ادامه داد: در حوزه بیماران سرپایی و در مرحله بعد بستری این نوع سیگنالها را دریافت کرده ایم اما در حوزه فوتی ها ۳۰ تا ۴۰ روز زمان می برد که شاهد افزایش آمارها باشیم، به این ترتیب باید مراقبت کنیم تا دچار یک اشتباه استراتژیک نشویم.

زالی با بیان اینکه برنامه رهگیری، ردیابی و انجام تست تا مختصری نسبت به هفته های قبل کاهش پیدا کرده است افزود: نباید انرژی و طراوت اجرای طرح شهید سلیمانی کاهش پیدا کند. بی تردید این موضوع در افول بیماری موثر است. اگر تصور می کنید با ثبات و سکون نسبی مواجه هستیم بهترین فرصت برای رهگیری و ردیابی بیماران است. انجام تست ها بر اساس برخی گزارش ها نسبت به هفته های گذشته یا رشد نداشته و یا حتی با تقلیل مواجه بوده است.

او تاکید کرد: فاصله موج‌های دوم و سوم بیشتر از موجهای اول و دوم بوده است لذا ممکن است موج چهارم بسیار غافلگیرانه باشد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه به مشاغل فشار می آوریم که پروتکل ها را رعایت کنند ادامه داد: اما اگر تجمعی اتفاق بیفتد و از آن غافل شویم، قطعا با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم بود.

او درباره نزدیک شدن به عید نوروز و فعالیت کسب و کارها در آستانه عید گفت: در بحث عید نوروز و الگوی کسب و کار این ایام باید برنامه ریزی دقیقی را تدوین کنیم. هم در تهران و هم در کشور بحث نانوایی ها باید مورد توجه قرار گیرد. نان قوت غالب مردم است و مردم با تواتر بیشتری به نانوایی ها مراجعه می کنند.

زالی در خصوص بازگشایی مدارس و برخی از اجبارها برای حضور دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی نیز گفت: علی رغم تاکید وزیر آمورش و پرورش برای اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس، متاسفانه برخی از مدارس غیر انتفاعی به گونه های مختلف والدین را برای حضور دانش آموزان تحت فشار قرار می دهند که برخی از شکایات و گزارش ها در این زمینه به ما رسیده است. باید امروز برای این مورد به یک جمع بندی برسیم. با توجه به این که جمعیت ۵ تا ۱۷ سال در تهران از لحاظ ابتلا به بیماری در حال تغییر الگو هستند باید این مورد به جد مورد توجه قرار گیرند.

او تاکید کرد که نیاز است برای دو هفته آینده پروتکل های سخت گیرانه تری در فرودگاههای تهران اعمال شود و ادامه داد: همچنین برای آزمون حضوری دانشگاه آزاد نیز پیشنهادی ارائه کردیم که این آزمون به صورت غیر حضوری برگزار شود و یا حداقل با توجه به شرایط تهران به تعویق بیافتد.

زالی گفت: برخی در خصوص تغییر وضعیت تهران به رنگ آبی سوالاتی را مطرح می کنند اما باید بگویم تهران  کماکان زرد تلقی می شود و نباید به گونه ای عمل کرد که مردم به سمت عادی نگاری بیماری کرونا حرکت کنند. قطعا تغییر وضعیت تهران باید توسط ستاد ملی کرونا اعلام شود و برای این موضوع باید تا آخر هفته جاری صبر کنید.

زالی گفت: در حال حاضر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تهران به ۷۴ درصد رسیده و نسبت به هفته های گذشته رو به کاهش است. کماکان حمل و نقل عمومی تهران به عنوان یک پاشنه آشیل محسوب می شود و  در این شرایط در هفته گذشته، شاهد افزایش تعداد مسافران در مترو به بیش از یک میلیون نفر بوده ایم. در همه این موارد سرنخ های جدیدی در استان تهران از خیز جدیدی بیماری مشاهده می شود لذا باید نسبت به بحث عادی نگاری و خطر آن بسیار حساس باشیم. در هفته گذشته در کل کشور بیش از ۲۴ درصد رشد در ترددهای شهری داشتیم که بسیار نگران کننده است. از سوی دیگر باید نسبت به ویروس هایی که در مناطق مختلف اقلیمی کشور و با توجه به سطح ایمنی افراد در مناطق مختلف کشور امکان خیزهای مختلف را فراهم می کند بسیار حساس باشیم و با دقت عمل کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز