خبرگزاری کار ایران

آزادی بیش از ۱۵ هزار زندانی در نتیجه اجرای طرح پایش تا امروز

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۴۹۶

رئیس سازمان زندان‌ها ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان، از آزادی بیش از ۱۵ هزار زندانی در نتیجه اجرای طرح پایش تا امروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان، عنوان کرد: در این طرح با حضور جهادی قضات سراسر کشور در زندان‌ها برای تعیین تکلیف پرونده برخی از زندانیان بیش از ۸۱ هزار نفر زندانی مشمول اجرای طرح پایش شدند که در همین راستا ۱۰۱ هزار فقره کاربرگ برای آن‌ها تهیه شد.

رئیس سازمان زندان‌ها حضور بیشتر و موثرتر قضات در زندان‌ها را از جمله برکات اجرای طرح پایش زندانیان دانست و گفت: تاکنون ۴۷ درصد از کاربرگ‌ها از مراجع قضایی به زندان واصل شده، اما بر اساس تعیین تکلیف صورت گرفته در همین میزان از کاربرگ‌ها نیز بیش از ۱۵ هزار نفر در نتیجه اجرای این طرح آزاد شده اند.

حاج محمدی با بیان اینکه برای حفظ آسایش و آرامش شهروندان عده‌ای باید در زندان بمانند و متنبه شوند، خاطرنشان کرد: همانطور که زندان فرستادن بی دلیل صحیح نیست، بی جهت در زندان ماندن و بی جهت آزاد کردن زندانیان هم صحیح نیست و ما اگر زندان را درمانگاه بدانیم، پس از احراز اصلاح مدنظر در فرد زندانی، وی حتما باید از زندان آزاد شود.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین گفت: دادگستری‌های ایلام و هرمزگان در حوزه تهیه کاربرگ برای پایش زندانیان، دادگستری مازندران در زمینه تهیه کاربرگ توبه و دادگستری‌های خراسان شمالی و ایلام در زمینه میزان بازدید همکاران قضایی از زندان‌ها رتبه‌های برتر را به دست آورده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز