خبرگزاری کار ایران

رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد:

حمله سایبری آمریکا به وبینار بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی ناکام ماند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۹۷۴

حمله سنگین سایبری از مبدا آمریکا به واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، با هوشیاری متخصصان فنی آن واحد دفع شد.

به گزارش ایلنا، عزیز نجف‌پور آقابیگلو، رئیس واحد الکترونیکی و دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: پس از برگزاری همایش یادبود حاج قاسم سلیمانی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، سامانه‌های این واحد مورد حمله شدید سایبری از سوی آمریکا قرار گرفتند که با هوشیاری متخصصان فنی آن واحد، این حمله دفاع شد.

نجف‌پور آقابیگلو ادامه داد: هفته گذشته برنامه‌ای با عنوان «سلیمانی؛ قهرمان صلح و همزیستی ادیان» با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه و واحد الکترونیکی برگزار گردید که دو نفر از اعضای این نشست تهدید جانی شدند تا از حضور در آن خودداری کنند. پس از برگزاری بزرگداشت سردار سلیمانی نیز حمله سنگین سایبری به سرورهای سامانه آموزش مجازی واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی موسوم به «وادانا» انجام شد.

رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه حمله سایبری از سوی آمریکا انجام شده بود، گفت: «وادانا» بزرگترین سامانه آموزش مجازی کشور است و کارشناسان فنی یک اختلال گسترده در سرورها و زیرساخت‌های بین المللی این سامانه را رهگیری کردند که با تلاش متخصصان این واحد حمله در کمتر از یک ساعت دفع شد و شرایط به حالت عادی بازگشت.

وی با بیان اینکه بعد از دفع حمله سایبری، دشمن دست از تهدید برنداشت، ادامه داد: پس از ناکام ماندن حمله سایبری، ایمیل‌های تهدیدآمیز دیگری به آدرس پست الکترونیکی بنده به عنوان رئیس واحد ارسال شد که این موضوع پیش از این سابقه نداشته است. این نشان می‌دهد که دشمنان حتی از نام و یاد چهره‌های مقاومت هم واهمه دارند و می‌ترسند که شخصیت‌های مذاهب و ادیان مختلف منطقه حول مکتب شهید سلیمانی دور هم جمع شوند و گفتگو کنند.

دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با هدایت‌ها و حمایت‌های  محمدمهدی طهرانچی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی، در دوره کرونا توانسته قسمت اعظمی از فرآیندهای آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و بسیاری از ارگان‌ها و موسسات را مجازی‌سازی کند، تاکید کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش مجازی از لحاظ کمی و کیفی پیشرو است و طبعاً هم از حیث توفیقات در عرصه مجازی‌سازی دانشگاه و هم از حیث رویکردهای فرهنگی و گفتمانی که در عرصه بین‌الملل در پیش گرفته و به دنبال تقویت هژمونی فرهنگی، علمی و تخصصی جبهه مقاومت است، موجب ناراحتی برخی شده فلذا عجیب نیست که مورد حمله قرار گیرد.

نجف‌پور آقابیگلو افزود: نظام سلطه از طریق فضای مجازی و به صورت خاص از طریق پلت فرم‌های مختلف اقدام به توسعه تسلط خود بر ملت‌ها می‌کند و ما برای حفظ استقلال‌مان چاره‌ای جز تقویت و توسعه حکمرانی فضای مجازی خودمان نداریم و حتماً این فرآیند نیازمند معماری مستقل فضای مجازی کشور و توسعه پلت‌فرم‌های بومی است و دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل بدنه بزرگی که دارد می‌تواند نقش مهمی در این عرصه ایفا کند. در این میان واحد الکترونیکی با توجه به ظرفیت‌های منحصربفرد خود در حوزه آموزش مجازی و تجربه‌ای بیش از ۱۵ سال در این زمینه، نه تنها توانسته در راستای تحقق استقلال مجازی دانشگاه آزاد اسلامی کمک‌های شایان توجهی کند، بلکه بسترهای تجربی و علمی خود را با تمامی ارگان ها، سازمان‌ها و مراکز آموزشی علاقمند به اشتراک گذاشته است.

رئیس واحد مجازی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به اینکه جهان اسلام و محور مقاومت ظرفیت بسیار بالایی برای تعاملات علمی و آموزشی و پژوهشی دارد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در ایام کرونا و بعد از آن می‌تواند با تکیه بر سامانه‌های مجازی و ظرفیت‌های واحد الکترونیکی نیازهای آموزش‌های آکادمیک و همچنین آموزش‌های عمومی آن‌ها را برآورده کند و در این میان واحد الکترونیکی کاتالیزور مسیر تقویت دانشگاه آزاد با جهان اسلام خواهد بود. ما با همکاری امور بین‌الملل و سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به جد دنبال ارتباط با نخبگان و بدنه دانشگاهی و علمی جهان اسلام و محور مقاومت هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز