خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش :

اتفاقی که در مدرسه کانکسی رخ داد، یک حادثه بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۹۷۰

وزیر آموزش و پرورش درباره میزان استقبال خانواده از روزهای ابتدایی بازگشایی مدارس گفت: هنوز زود است که درباره این تصمیم داوری کنیم. در پایان این هفته یک گزرشی از مجموعه استان‌ها و شهرستان‌ها خواهیم گرفت تا ببینیم وضعیت چگونه بوده است. تا اکنون که گزارشی از ابتلا به کرونا نداشته‌ایم.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در هجدهمین نشست گفت وگوی هفته وزارت آموزش و پرورش که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد بزرگ است و فصل مشترک زیادی با جامعه، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دارد اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از همین مجموعه‌ها است که فصل مشترک زیادی با آن داریم.

وی افزود: از یک سو فرهنگیان یکی از جامعه ایثارگران هستند چه در دوران دفاع مقدس و چه سال‌های پس از آن همواره در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و پایبندی به این فرهنگ پیشگام بوده است. بیش از ۴۰ هزار شهید فرهنگی نشانه‌ای است از آنکه این نهاد به این فرهنگ تعلق دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه تربیت ایثارگران و مدارس شاهد یکی از موضوعات مشترک میان ما و بنیاد شهید است گفت: در این باره در جلسه امروز صحبت شد و بر بهبود وضعیت این مدارس و تقویت کیفی آن‌ها نیز تاکید شد. همچنین درباره املاک و مدارس نیز گفت وگوی خوبی انجام شد و روی چارچوب تفاهم کردیم و در اجرا هم کارگروهی کار را پیش خواهد برد و تصور نمی‌کنم مشکل حادی در این زمینه وجود داشته باشد.

حاجی میرزایی در پاسخ به پرسش دیگری درباره میزان استقبال خانواده از روزهای ابتدایی بازگشایی مدارس و نحوه نظارت‌ها گفت: هنوز زود است که درباره این تصمیم داوری کنیم. در پایان این هفته یک گزرشی از مجموعه استان‌ها و شهرستان‌ها خواهیم گرفت تا ببینیم وضعیت چگونه بوده است. حتما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. البته خبرهای پراکنده‌ای از کشور داریم و فعالیت‌های آموزشی در جریان است و برخی خانواده‌ها تمایل داشتند فرزندشان آموزش حضوری ببیند اما آمارگیری کلی را پایان هفته انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: تا اکنون که گزارشی از ابتلا به کرونا نداشته‌ایم و اعلام نظر در این باره هم هنوز زود است. دستورالعملی را وزارت بهداشت ابلاغ کرده و ما موظف به اجرای دقیق آن هستیم و به مدیران مدارس تاکید کردیم مراقبت لازم را انجام دهند. از خانواده‌ها هم درخواست کردم خودشان هم به مدرسه سر بزنند و مطمئن شوند برنامه مراقبت‌های ما چگونه است.

درخواست صدور مجوز استخدامی جدید در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام معلمان حق التدریسی و نهضتی گفت: مشمولان قانون که اکنون کاملا روشن شده و مشخص است که در تمام استان‌ها چه کسانی مشمول می‌شوند. در قانون آمده همه‌ساله و تا پایان برنامه ششم توسعه به میزان ردیف و بودجه‌ای که اختصاص می‌یابد، باید جذب صورت بگیرد.

وی افزود: ردیف اختصاص یافته برای امسال ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر است که به ترتیب از بالاترین امتیاز جذب شده اند. برای مابقی هم از سازمان اداری استخدامی خواسته‌ایم مجددا ردیف اختصاص بدهند. پیگیری خواهیم کرد و طبق قانون باید تا پایان سال به استخدام در بیایند و به این ترتیب پرونده این مصوبه بسته خواهد شد.

توضیحات حاجی میرزایی درباره اصابت صاعقه به کانکس و سوختگی سه معلم

حاجی میرزایی درباره حادثه ناشی از صاعقه و رعد و برق و اصابت آن به یک کانکس در کنگرستان که منجر به سوختگی ۳ معلم شده بود گفت: این یک حادثه بود و ممکن است در هرزمانی و در هرنقطه از کشور چنین حادثه‌ای اتفاق بیفتد. ما اولویت اولمان این است که همه دانش آموزان از امکان آموزش برخوردار باشند حتی اگر در چادر یا کانکس و واحد استیجاری است. در درجه اول باید اطمینان یابیم هیچ دانش آموزی از آموختن محروم نخواهد شد؛ در گام دوم باید برای اصلاح فضای آموزشی اقدام کنیم.

وی افزود: متناسب با اعتباراتی که داریم و در مقایسه با گذشته چهار برابر شده است و دولت اعتبارات خوبی را به توسعه فضاهای آموزشی اختصاص داده؛ تلاش می‌کنیم فضاهای آموزشی را بهبود دهیم. سال گذشته و امسال تمام مدارس خشت و گلی را جمع آوری کردیم و مدارس کانکسی و سنگی کاهش یافته و به تدریج متناسب با اولویت‌ها پیش می‌رویم. همچنان ۲۲ درصد از فضاهای آموزشی نیازمند توجه ویژه است و یا باید روی مقاوم‌سازی آن‌ها کار شود یا روی بازسازی مجدد که جزو اولویت‌های ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز