خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۹۰۴

رئیس شورای شهر تهران گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته که متناسب با تورم موجود در جامعه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه هم اندیشی با حضور شهردار و معاونانش پیش از جلسه امروز برگزار شد که موارد متعددی از جمله طرح جامع پسماند بررسی شد.

او ادامه داد: خوشبختانه طرح جامع پسماند مسیرش را طی کرده و به زودی به صحن می‌آید و امیدواریم در همین دوره مدیریت شهری این لایحه اجرایی شود.

هاشمی با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال آینده گفت: آغاز صحن علنی شورا با لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ توسط شهردار تهران تقدیم شورا شد. بر اساس مصوبه و بخشنامه وزارت کشور قرار شد برای آنکه  بودجه‌ها شفاف شوند، همه تبصره‌ها عدد و رقم داشته باشند و بار مالی‌شان مشخص باشد و در داخل بودجه بیاید، به همین دلیل بودجه متورم شده و نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان است که البته  ۱۲ هزار میلیارد تومان، مربوط به تبصره‌ها است.

او ادامه داد: لذا باید گفت بودجه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته که متناسب با تورم موجود در جامعه بوده است.

هاشمی با بیان اینکه بودجه سال بر اساس تورم افزایش پیدا کرده، افزود: بودجه ما انقباضی است چرا که فرض بر این بوده که درآمدهای ما به واسطه شرایط کرونا و تحریم تحقق پیدا نکند در نتیجه این بودجه به نظر می‌آید منطقی و عاقلانه است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: سعی ما بر این است که تا اواخر بهمن ماه بودجه را بررسی کنیم و هفته اول اسفند به فرمانداری بفرستیم تا قبل از ۱۵ اسفند بودجه در صحن  شورا به تصویب برسد.

هاشمی در ادمه در خصوص بودجه حمل و نقل عمومی گفت: اصولا بودجه مترو و اتوبوس و حمل و نقل عمومی دوگانه است که در مورد مترو ۵۰ درصد بودجه را باید دولت بدهد و در مورد اتوبوس‌ها باید ۸۲.۵ درصد بودجه را دولت بدهد. متاسفانه وضعیت حمل و نقل عمومی کلیه کلان شهرها را نگران کرده است و این در حالی است که ما در کشور نه متخصص، نه کارخانه، نه نیرو و نه صنعت  کم نداریم، اما مشکل اصلی این است که مصوبات دولت اجرایی نمی‌شود .

او ادامه داد: مشکل دیگر ما عدم هماهنگی بین ارگان‌های مختلف دولت است که در مورد حمل و نقل عمومی اولویتی در نظر نمی‌گیرند. وقتی بحث حمل و نقل عمومی می شود در اولویت انتهایی  قرار می گیرد. این ایده و دید باید نسبت به حمل و نقل عمومی به ویژه با آلودگی هوایی که در کلانشهرها وجود دارد تغییر کند و تا زمانی که نوع نگاه در سیاستمداران و دولتمردان تغییر نکند همیشه این مشکل را خواهیم داشت.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره تحقق پذیری بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: با املاک شهرداری و امکاناتی که داریم و با  تلاش و جدیت مدیریت شهری این بودجه می‌تواند محقق شود به ویژه آنکه نسبت به سال قبل رشد چندانی نداشته اما ما هنوز  هم نگاهمان به مجلس و دولت است و از مجلس نیز تقاضا کردیم متون قانونی مربوط به بودجه را طوری بنویسند که دولت نتواند تخلف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز