خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

لایحه بودجه ۱۴۰۰ رویایی تدوین شده است/ خریدارِ عمارت اقدسیه مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۷۰۳

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رویایی تدوین شده و احتمال آن که این بودجه محقق شود ضعیف است، بنابراین یا لایحه را رد کنیم و یا آن را به بودجه عملیاتی نزدیک‌تر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری درجریان دویست و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت:  بودجه  سال۱۴۰۰ نسبت به بودجه سال جاری از چند جهت قابل بررسی است. نخست آنکه ما باید میزان تحقق بودجه سال ۹۹ را بررسی و بر اساس آن بودجه سال آینده را مورد تصویب قرار دهیم آن طور که به نظر می‌رسد در بخش تحقق درآمدها نسبت به برآوردهای اولیه عقب هستیم و حتماً باید در تصویب بودجه میزان تحقق بودجه امسال چراغ راه ما باشد. 

او با بیان اینکه انحرافات بودجه نامشخص است، گفت: در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها ردیف‌های پیش‌بینی شده اگر در محلی که باید اختصاص پیدا می‌کرد، اختصاص نیافته باید به شورا گزارش داده شود و اگر انحرافی از بودجه وجود دارد یا ندارد، گزارش داده شود. 

 نظری به نحوه کسب درآمد نیز اشاره کرد و گفت: نحوه کسب درآمد موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود. چند ماه پیش لیست املاک شهرداری برای فروش به شورا آمد و قرار شد، درآمدها به حساب خزانه واریز شود، اما یکی از آن املاک خانه شهرداران تهران"عمارت اقدسیه است"  که فروخته شده و معلوم نیست خریدار چه کسی است و با چه عددی این خانه فروخته شده است. 

او تاکید کرد: باید شفافیت در بودجه با گزارش‌دهی انجام شود، همچنین بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ بر اساس اعداد و ارقام اعلام شده، رویایی بسته شده و احتمال آنکه در سال آینده محقق شود ضعیف است. بنابراین از همکارانم تقاضا دارم در شورا نسبت به آن تأمل کرده یا کلیات را رد کنند یا این لایحه را به بودجه‌ای عملیاتی نزدیک‌تر کند، همچنین کمیته تخصصی تخصیص همچنان غیرقانونی تشکیل می‌شود. 

هاشمی در پاسخ به نظری گفت: کاش این انتقاد را پس از ارائه لایحه بودجه به شهردار اعلام می‌کردید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز