خبرگزاری کار ایران

فراهانی تذکر داد:

بی‌تفاوتی معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران در ارائه اطلاعات عملکرد احکام و جداول بودجه به شهروندان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۶۲۷

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: در مصوبه بودجه سال جاری مقرر شده بود تا پایان تیرماه نسبت به راه اندازی سامانه الکترونیکی گزارش عملکرد احکام بودجه اقدام شود اما شاهد بی‌تفاوتی معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران در ارائه اطلاعات عملکرد احکام و جداول بودجه به شهروندان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: بودجه به عنوان سند مدیریت مالی و عملکردی یکساله مدیریت شهری، مهم‌ترین ابزار برای تعیین جهت گیری‌های خدمات اقدامات و فعالیت‌های شهرداری سازمانها، شرکت‌ها و موسسات وابسته است که می‌بایست «جامع»، «واقعی»، «دقیق»، «انعطاف پذیر» و «متعادل» تنظیم شود. 

او افزود: مهم‌ترین تامین کننده منابع مالی اداره شهر تهران و سایر شهرها در کشورمان شهروندان هستند، چرا که چرخ مالیه شهری با پرداخت عوارض و بهای خدمات توسط آن‌ها به گردش در می‌آید و باید در فرآیند تدوین بودجه و نظارت بر اجرای بودجه به نظرات و دیدگاه‌های آنان توجه کرد. 

فراهانی تاکید کرد: برای آنکه منابع مالی شهر در چارچوب نظرات و نیازهای شهروندان هزینه شود  فقط بر اساس سلیقه مدیران، معماران یا پیشنهادات پیمانکاران هزینه نشود نیازمند مشارکت جدی شهروندان در فرایندهای بودجه ریزی هستیم تا «بودجه برای مردم» معنا پیدا کند. 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه  شهرداری در سال ۹۹ گفت: طی سال جاری برای نخستین بار شاهد توجه به نظرات شورایاران در مرحله بررسی بودجه در شورا و تصویب تبصره ۳۵ بودجه بودیم، البته در بند ۳ تبصره ۴۲ بودجه سال ۱۳۹۹ برای استفاده از مشارکت شهروندان در مرحله اجرای بودجه شورا مقرر کرده بود «تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۹ نسبت به راه اندازی سامانه الکترونیکی گزارش عملکرد احکام بودجه اقدام و عملکرد تبصره‌ها و جداول را از حیث منابع، مصارف و تأثیرات عملکردی آن همراه با مصوبات کمیته تخصیص و سایر مستندات مربوطه را در ارتباط با سامانه‌های دیگر در چارچوب این سامانه در دسترس شهروندان تهرانی قرار داده و نسبت به بروزرسانی آن در بازه زمانی هر ۱۵ روز یکبار اقدام نماید». 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: اما متاسفانه علی رغم گذشت ۱۸۷ روز از مهلت مقرر در این مصوبه همچنان شاهد بی‌تفاوتی معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران در ارائه اطلاعات عملکرد احکام و جداول بودجه به شهروندان معزز تهرانی و اعضای شورای شهر تهران هستیم. بر همین اساس در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور درباره «ارائه اطلاعات عملکرد احکام و جداول بودجه به شهروندان در چارچوب بند ۳ تبصره ۶۲ بودجه سال۱۳۹۹» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم. 

فراهانی گفت: امیدوارم این تلاش در مسیر توجه به بودجه‌ریزی مشارکتی در چارچوب اختیارات شورا زمینه ساز تحول و اصلاح در نظام بودجه ریزی شهر و کشور شود، تا در پرتو آن ضمن کاهش هزینه اداره شهرداری و دولت، منابع و اعتبارات به نیازهای واقعی و مشکلات اساسی مردم تخصیص یابند و «بودجه برای مردم» معنا پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز