خبرگزاری کار ایران

بختیاری در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدواریم تا ۳ سال آینده مشکلِ مسکن مددجویان کمیته امداد رفع شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۶۲۶

رییس کمیته امداد امام خمینی نسبت به رفع مشکل مسکن مددجویان این کمیته تا ۳ سال آینده ابراز امیدواری کرد.

«مرتضی بختیاری» رییس کمیته امداد امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تهیه تبلت و دست افزار برای دانش‌آموزان نیازمند گفت: حدود ۲۵۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد نیاز داشتیم و در تلاش هستیم تا بتوانیم براساس قراردادی که با یکی از شرکت‌های ستاد اجرایی فرمان امام بستیم، این نیاز را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: البته خوشبختانه خیرین نیز به خوبی در این زمینه به ما کمک کرده‌اند. ما مقداری برای تهیه تبلت با کمبود مواجه هستیم که تلاش‌هایی در این زمینه در دست انجام است.

رییس کمیته امداد امام خمینی درباره کمک به خانواده‌های تحت پوشش که در این مدت فردی از خانواده‌شان به دلیل کرونا فوت شده است، تصریح کرد: با کمک‌هایی که از سوی بنیاد مستضعفان به ما شده است، برای هر فرد در خانواده‌‌های تحت پوشش که در ایام کرونا به دلیل بیماری فوت کرده است، مبلغ ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به آنها پرداخت شده است.

بختیاری خاطرنشان کرد: برای خانواده‌هایی که به دلیل شرایط کرونا با مشکلات مواجه شده‌اند، کمیته امداد نیز مبلغ حدود ۵ تومان متناسب با وضعیت افراد پرداخت می‌شود. همچنین کمک‌های دیگری از ناحیه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای تهیه بسته‌های بهداشتی شده است و بیش از ۲۵ هزار بسته ابتدای سال به جامعه هدف ارائه شده است.

وی درباره ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد نیز گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد صورت گرفته اقدامات ارزشمندی در این خصوص در دست انجام است و تلاش می‌کنیم مشکل مسکن را برای مددجویان کمیته امداد برطرف کنیم و به یک نقطه قابل قبولی برسیم و امیدواریم در بودجه سالانه نیز برای این هدف کمک شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: خیرین نیز در این زمینه همکاری خوبی با ما داشته‌اند و مواردی مانند ساخت ۱۱۰ واحد در یک منطقه و ۵۰۰ واحد دیگر توسط خیرین ساخته شده است و زمین در اختیار آنها قرار گرفته است تا منازلی برای محرومان توسط خیران ساخته شود. امیدواریم با این روند در آینده در تعدادی از استان‌ها دیگر مددجوی فاقد مسکن نداشته‌ باشیم.

بختیاری خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ ساخت ۴۳ هزار واحد را در نظر گرفته بودیم که بخش قابل توجهی از آن که حدود ۲۳ هزار واحد است مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد مسکن برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نیاز است، ادامه داد: نیاز ما به مسکن زیاد است و فاصله زیادی تا نقطه مطلوب داریم اما کمک‌های زیادی در این زمینه به کمیته امداد می‌شود و اگر با همین فرمان جلو برویم تصور می‌کنم طی دو الی سه سال آینده مشکلات مسکن را برطرف کرده و خبرهای خوشی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز