خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

"خاموشی بوستان‌ها" مددکاران را در یافتن بی‌خانمان‌ها با مشکل مواجه کرده است/ ۵۰ واحد گشت در شب مشغول گشت‌زنی و انتقال افراد بی‌سرپناه به گرمخانه‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۵۶۴

رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: یکی از چالش‌هایی که اکنون با آن مواجه هستیم خاموشی بوستان‌ها است؛ همکاران ما در این شبها با سختی زیادی مواجه هستند و مراقبت و سرکشی از این فضاها که از روشنایی لازم برخوردار نیستند، کار را برای آن‌ها سخت‌تر کرده است.

«سید مالک حسینی» رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت ساماندهی افراد بی‌سرپناه سطح شهر با توجه به سرمای روزهای اخیر گفت: براساس پیش بینی‌های هواشناسی می‌دانستیم، بهمن ماه سردی را پیش رو داریم و احتمالا تا هفته آخر بهمن ماه نیز با موج‌های سرمایی مختلفی مواجه هستیم. کسانی که از ظرفیت گرمخانه استفاده می‌کنند، به طور معمول خودشان مراجعه می‌کنند، اما در این شرایط نگرانی و دغدغه ما از افرادی است که به دلایلی همچون مصرف مواد و فاصله زیاد به گرمخانه‌ها مراجعه نمی‌کنند؛ در نتیجه مهمترین مساله در شرایط کنونی واحدهای گشت ما هستند، تا افراد بی‌خانمان را در نقاط مختلف شهر به گرمخانه‌ها انتقال دهند.

حسینی افزود: خوشبختانه جدای از اقداماتی که سال گذشته با کمک شهرداران شب در سطح نواحی و مناطق شهر تهران انجام دادیم، امسال نیز از این ظرفیت استفاده کردیم و بهره‌گیری از ناوگان مناطق با یک همکاری دو سویه انجام می‌شود تا اگر موردی از افراد بی‌خانمان و نیازمند را دیدند که باید به گرمخانه‌ها منتقل شوند، آن را به ما انتقال دهند تا اقدامات بعدی انجام شود. 

او افزود: از سوی دیگر امسال برای هر منطقه نیز یک واحد گشت منطقه‌ای را فعال کرده‌ایم و از ظرفیت شهرداران شب تهران و کسانی که طی شب در شهر تهران خدمت‌رسانی می‌کنند، استفاده می‌کنیم و با این قبیل اقدامات شبانه بیش از ۵۰ واحد گشت در سطح شهر تهران مشغول گشت‌زنی و انتقال افراد بی‌سرپناه به گرمخانه‌ها هستند. 

رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه به خاموشی بوستان‌های شهر تهران اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌هایی که اکنون با آن مواجه هستیم خاموشی بوستان‌هاست، چرا که اگر بوستان‌ها از روشنایی کافی برخوردار نباشند، تبدیل به یک فضای بی‌دفاع می‌شود. به همین دلیل همکاران ما در این شب‌ها با سختی زیادی مواجه هستند و مراقبت و سرکشی از این فضاها که از روشنایی لازم برخوردار نیستند، کار را برای آن‌ها سخت‌تر کرده است. 

حسینی درباره آمار مراجعه به گرمخانه‌ها گفت: براساس آخرین آمار مراجعه به گرمخانه‌ها و جذب افراد از سطح شهر یک افزایش ده درصدی نسبت به اولین روز بهمن داشته است. 

او ادامه داد: در دوم بهمن ماه، ۴۲۳ نفر را از سطح شهر جذب و به گرمخانه‌ها انتقال دادیم و ۱۰۷ نفر نیز در گرمخانه‌های سیار خدمت گرفتند. 

حسینی به دلایل تمایل ورود به گرمخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با ارتباط خوبی که همکاران من با مددجویان برقرار کردند و اعتمادی که نسبت به گرمخانه‌ها پیدا کردند، مشکلات ما نسبت به سال قبل کمتر است. در سال قبل یکی از مشکلات ما پیش زمینه ذهنی مددجویان بود، چرا که در گذشته با مشکلاتی مواجه شده بودند از جمله اینکه گرمخانه‌ها شبانه روزی نبودند و آن‌ها را مجبور به خروج از گرمخانه می‌کردند و به همین دلیل برخی ذهنیت خوبی نسبت به آن نداشتند، اما با زحمات همکاران، مددکاران و استفاده از ظرفیت سمن‌ها و بخش غیردولتی، امسال تصورها نسبت به گرمخانه‌ها تغییر مثبتی داشته است. 

او ادامه داد: در سال‌های قبل افرادی را داشتیم که حاضر نبودند به گرمخانه‌ها بیایند و قانع کردن و جذب آن‌ها خیلی سخت بود، اما امسال این افراد به طور خودجوش به گرمخانه‌ها مراجعه کردند و به همین دلیل میزان مراجعه داوطلبانه به گرمخانه‌ها افزایش معناداری دارد و از این جهت شرایط خوبی داریم، چرا که اعتماد ایجاد شده است. البته که ایراداتی وجود دارد اما نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز