خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

توقف روند کاهشی بیماری در کشور از هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۳۴۹

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از هفته‌ گذشته شاهد توقف روند کاهشی بیماری در کشور بودیم و متاسفانه در برخی از استان‌ها به دلیل عادی انگاری شرایط تعداد موارد بستری و مراجعه‌های سرپایی در حال افزایش می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به خطر خیز مجدد بیماری در کشور، بیان کرد: با ایجاد ثبات نسبی در روند موارد بستری در استان مازندران شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز خارج شدند و در حال حاضر ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی ادامه داد: در هفته‌ گذشته استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و همدان به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل و گلستان دارای بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور بودند.

لاری افزود: لازم به یادآوری است که از هفته‌ گذشته شاهد توقف روند کاهشی بیماری در کشور بودیم و متاسفانه در برخی از استان‌ها به دلیل عادی انگاری شرایط تعداد موارد بستری و مراجعه‌های سرپایی در حال افزایش می‌باشد.

وی ادامه داد: بنابراین وضعیت در تمامی نقاط کشور به شدت حساس و شکننده است و همانطور که می‌دانید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام به عنوان اصلی مهم و موثر درتامین سلامت و معیشت مردم است.

لاری در پایان گفت: مطمئنا ایجاد موج جدید بیماری در کشور منتج به بازگشت اعمال محدودیت‌های سختگیرانه و تعطیلی بخشی از کسب و کارها خواهد گشت و امیدواریم با تلاش همگانی در عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد کاهش خیز بیماری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز