خبرگزاری کار ایران

انعقاد قرارداد ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن برای محرومان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۰۹۱

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی جهت ساخت ده هزار واحد مسکن محرومان در شهرها و روستاهای دارای جمعیت زیر ۲۵ هزار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «پرویز فتاح» رییس بنیاد مستضعفان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای ساخت ده هزار واحد مسکن محرومان در شهرها و روستاهای دارای جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر گفت: امروز ساخت ده هزار واحد مسکن محرومان با همکاری کمیته امداد را قرارداد می‌بندیم. باید در همین مدت زمان تعیین شده این خانه ها آماده شود. درست است که مساحت خانه‌ها کم است اما باید ضد زلزله باشد و از مصالح خوب و مقاوم استفاده شود.

وی ادامه داد: تعهد ما برای ده هزار واحد ۵۰۰ میلیارد تومان برای مدت دو سال است. تعهد ما نقدی است اما گاهی اوقات می‌توانیم با ارایه سیمان هم تعهداتشان را بپردازیم اگر زمینی هم بنیاد داشته باشد که برای این کار مناسب باشد می توانیم آن را برای این کار قرار دهیم.

او با اشاره به ایام کرونا ادامه داد: ما با همه ظرفیت تلاش کردیم در ایام کرونا در خدمت بهزیستی و کمیته امداد و محرومان باشیم و این خدمت ادامه خواهد داشت.  

وی با بیان اینکه توانمندسازی محرومان در دو بعد موفق‌تر خواهد بود، اظهار داشت: اشتغال و مسکن دو موضوع مهم برای توانمندسازی محرومان است.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر توانمندسازی محرومان در دستور کار مسئولین کمیته امداد بوده است.

فتاح گفت: در حوزه اشتغال و وام‌های قرض‌الحسنه کارهای خوبی در بنیاد صورت گرفته است و امیدواریم مجلس و دولت در راستای تقویت اعطای این وام‌ها به‌ما کمک کنند.

وی درباره کمک های صورت گرفته در حوزه بهزیستی گفت: برای معلول و خانواده‌های پرنوزاد تفاهم نامه‌ای با بهزیستی برای ساخت ۱۴ هزار مسکن امضا شد که نزدیک به ۱۰ هزار واحد تحویل شده و سه هزار واحد در حال احداث است.

فتاح گفت: با توجه به شرایط کشور برای اجاره مسکن محرومان ۲۳۰ میلیارد تومان برای رهن و اجاره در خرداد و تیرماه کمک رسانی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه باید طبق تفاهم‌نامه کارها را پیش ببریم، گفت: باید با سرعت و دقت طبق تفاهم‌نامه ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۲۴ ماه ساخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز