خبرگزاری کار ایران

۴۴٧۶ تماس گازگرفتگی با اورژانس از ابتدای مهرماه

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۴۰۷

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از تماس ۴۴٧۶ نفر با اورژانس در خصوص مسمومیت با مونوکسید کربن از مهر ماه تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره قربانیان مسمومیت با گاز منوکسید کربن از ابتدای مهرماه گفت: متاسفانه از ابتدای مهرماه تا کنون ۴۴٧۶ نفر در باره مسمومیت با گاز مونوکسید کربن با اورژانس تماس گرفتند از این تعداد، هزار و ٧٠٧ نفر توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شدند و دو هزار و ۵۵۴ نفر توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی درباره افرادی که به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند تصریح کرد: متاسفانه در این مدت ٢١۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به استان‌هایی که بالاترین میزان مسمومیت با گاز منوکسید کربن را دارند گفت: استان‌های تهران با ١١٠ نفر، خراسان رضوی ۴۶٠ نفر و آذربایجان شرقی با ٣٣٧ نفر بیشترین موارد تماس در خصوص مونوکسید کربن را داشتند.

خالدی تصریح کرد: کمترین تماس از سوی استان چهارمحال و بختیاری و قم گزارش شده است.

وی درباره علامت‌های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن خاطرنشان کرد: علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن شبیه به علایم سرماخوردگی و آنفولانزا است، همچنین سردرد، تهوع، استفراغ، تاری دید و در برخی موارد کاهش سطح هوشیاری و در صورت ادامه دار شدن کما و مرگ را در پی دارد. هر زمانی که این علامت‌ها مشاهده شد باید بلافاصله وسیله گرمایشی را خاموش و مصدوم را از شرایط خارج کرده و ضمن تماس با اورژانس باید درب ها و پنجره ها را باز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز