خبرگزاری کار ایران

سفیر تایلند درخواست کرد:

جانمایی باغ تایلندی به نشانه دوستی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۰۵۳

سفیر تایلند از شهردار تهران خواست که با اختصاص فضایی نسبت به ساخت باغ تایلندی به نشانه دوستی در تهران اقدام کند.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران در دیدار با سفیر تایلند گفت: تهران شهری تاریخی و شبیه اصفهان است. چند قرن از پایتخت بودن آن می گذرد و آثار بی بدیلی از پیش و پس از اسلام دارد. 

وی با اشاره به اعمال سیاست عدم تمرکز در همه کلانشهرها گفت: ما در تهران ممنوعیت وجود صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران را ایجاد کرده ایم و این باعث شده است که سرمایه گذاری و اشتغال در سطح وسیع تری در کشور توزیع شود. 

وی گفت: بر خلاف شهرهای شما که در کنار آب هستند شهرهای ما در دامنه کوه ها هستند و ارتفاع آنها بالاتر از سطح دریاست. 

شهردار تهران گفت: با توجه به آلودگی هوای شهر، ما ایده موتورهای برقی را دنبال می کنیم و برای کاهش هزینه استفاده از این موتورها به دنبال ایجاد سیستم سوآپ باتری هستیم. 

شهردار تهران از سفیر تایلند دعوت کرد که به پویش سه شنبه های بدون خودرو بپیوندد و با دوچرخه با او همرکاب شود. 

براساس گزارش شهرنوشت، "ورا ووت پونگ پرا پاپانت" سفیر تایلند هم در این دیدار گفت: شگفت انگیز است که سطح رشد تهران و بانکوک یکسان است. ما در آنجا هم آلودگی داریم. آلاینده پی ام ۲.۵ در بانکوک از حد مجاز بیشتر است. جمعیت در شهر بانکوک بالاست و خدمات دهی به آنها سخت است.

وی گفت: رویکرد ما این بوده است که شهروندان از بانکوک مهاجرت کنند و دولت سعی کرده است با اشتغال زایی در بخش های دیگر کشور سیاست گریز از پایتخت را پیش ببرد. 

سفیر تایلند همچنین افزود: در سال ۲۰۲۰ ایران و تایلند شصت و پنجمین سالگرد روابط خود را جشن گرفتند  و می خواهیم باغی به شکل تایلندی به عنوان نمادی برای دوستی در تهران ایجاد کنیم و درخواست داشتیم که جایی برای این کار در نظر بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز