خبرگزاری کار ایران

آزادسازی هزار میلیاردی اراضی کشاورزی و ملی در چالوس

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۹۹۹

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزاد سازی ۳۶ هزار متر از اراضی کشاورزی و ملی به ارزشی بالغ بر هزار میلیارد ریال در شهرستان چالوس خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار مرتضی میرزایی بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تغییر غیر قانونی مقدار قابل توجهی از زمین های زراعی و کشاورزی در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی توسط ماموران و با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی  شهرستان چالوس، در اقدامی عملیاتی دیوارکشی ها و ساختمان های احداث شده در این زمین ها تخریب شد .

فرمانده انتظامی استان، تصریح کرد: در این عملیات ۲۵ هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی آن شهرستان قرار گرفت.

سردار میرزایی همچنین از آزاد سازی ۱۱ هزار متر از اراضی ملی این شهرستان در مرزن آباد که به تصرف زمین خواران در آمده بود نیز خبر داد و گفت: در این عملیات پس از هماهنگی های قضائی با همکاری ماموران سازمان حفاظت منابع طبیعی دیوار کشی ها و حصار های ایجاد شده در این زمین ها نیز تخریب شد.

این مقام انتظامی ارزش زمین های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان در مجموع بالغ بر هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط ۵ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

سردار میرزایی با بیان این که زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می کنند، از مردم خواست تا قبل از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی استعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز